Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna (MROT) rozpoczęła internetową kampanię promująca wypoczynek na mazowieckiej wsi i edukację ze zrównoważonej turystyki. Akcja będzie widoczna na stronach internetowych www.ModaNaMazowsze.pl i www.mrot.pl oraz w mediach społecznościowych na Facebooku i YouTubie.

Kampania jest elementem projektu "Promocja rozwoju zrównoważonej turystyki na obszarach wiejskich na Mazowszu", w ramach którego przewidziano przeprowadzenie konferencji on-line z udziałem ekspertów pt. "Trendy w rozwoju zrównoważonej turystyki", publikację dziesięciu półgodzinnych wywiadów z właścicielami gospodarstw agroturystycznych na Mazowszu, nakręcenie i emisję 20 spotów wideo promujących wyróżniające się gospodarstwa agroturystyczne, wydanie drugiej części przewodnika turystycznego "Mazowiecka wieś zaprasza" (książka i wersja elektroniczna), przeprowadzenie dwóch kampanii promocyjnych w internecie - jesienią tego roku i wiosną.

W jesiennej kampanii artykuły, posty, wywiady i spoty będę pojawiać się codziennie do 5 grudnia.

Czytaj więcej

Rząd przedłuży bon turystyczny na kolejne wakacje. Została jeszcze duża suma

- Naszym celem jest pokazanie, że w odległości godziny-półtorej jazdy samochodem od Warszawy można znakomicie wypocząć z dala od tłumów, blisko natury - wyjaśnia Dorota Zbińkowska, dyrektor MROT. - Gospodarstwa agroturystyczne są szczególnie atrakcyjne dla rodzin z dziećmi. Zapewniają im bezpośredni kontakt ze zwierzętami domowymi, noclegi na sianie, jedzenie warzyw i owoców uprawianych na miejscu i produktów wytworzonych w okolicy. Zarazem pokazujemy, że wyobrażenia o siermiężności mazowieckiej wsi są dawno nieaktualne. Gospodarstwa są dobrze przygotowane do przyjmowania gości, jest tam czysto i są zachowane warunki sanitarne.

- Ważny jest przy tym aspekt edukacyjny - żeby ludzie zauważyli, że można żyć bez produkowania ton śmieci, oszczędnie korzystając z energii i wody, w otoczeniu materiałów naturalnych, jak drewno, słoma, glina - dodaje.

Jak podkreśla Zbińkowska, gospodarstwa agroturystyczne są pokazywane w kampanii między innymi przez pryzmat ich właścicieli. Na potrzeby akcji promocyjnej nakręcono rozmowy z kilkoma z nich, dzięki czemu widzowie bezpośrednio dowiadują się, kim są gospodarze, co robią, jakie mają pasje.

Dlaczego kampania rusza właśnie teraz? - Na wsi można wypoczywać cały rok. Teraz chcemy przedłużyć sezon turystyczny, ale wiosną będziemy tę kampanię kontynuować przed sezonem letnim - mówi Zbińkowska.

Czytaj więcej

Targi turystyczne TT Warsaw sprzedane. Przenoszą się do Nadarzyna
Autopromocja
TURYSTYKA.RP.PL

Poszerzaj swoje HORYZONTY, sprawdź najlepsze źródło branżowej wiedzy

CZYTAJ WIĘCEJ

„Promocja rozwoju zrównoważonej turystyki na obszarach wiejskich na Mazowszu” to kolejny już projekt MROT-u związany z promocją najciekawszych obiektów turystyki wiejskiej na Mazowszu, a współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.