"Mazowiecka wieś zaprasza" - agroturystyka nie musi być siermiężna

Na wsi można wypoczywać cały rok - przekonuje dyrektor Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Dorota Zbińkowska. Właśnie ruszyła kampania MROT-u, promująca wypoczynek w gospodarstwach agroturystycznych.

Publikacja: 05.11.2021 15:26

"Mazowiecka wieś zaprasza" - agroturystyka nie musi być siermiężna

Foto: Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna (MROT) rozpoczęła internetową kampanię promująca wypoczynek na mazowieckiej wsi i edukację ze zrównoważonej turystyki. Akcja będzie widoczna na stronach internetowych www.ModaNaMazowsze.pl i www.mrot.pl oraz w mediach społecznościowych na Facebooku i YouTubie.

Kampania jest elementem projektu "Promocja rozwoju zrównoważonej turystyki na obszarach wiejskich na Mazowszu", w ramach którego przewidziano przeprowadzenie konferencji on-line z udziałem ekspertów pt. "Trendy w rozwoju zrównoważonej turystyki", publikację dziesięciu półgodzinnych wywiadów z właścicielami gospodarstw agroturystycznych na Mazowszu, nakręcenie i emisję 20 spotów wideo promujących wyróżniające się gospodarstwa agroturystyczne, wydanie drugiej części przewodnika turystycznego "Mazowiecka wieś zaprasza" (książka i wersja elektroniczna), przeprowadzenie dwóch kampanii promocyjnych w internecie - jesienią tego roku i wiosną.

W jesiennej kampanii artykuły, posty, wywiady i spoty będę pojawiać się codziennie do 5 grudnia.

Czytaj więcej

Rząd przedłuży bon turystyczny na kolejne wakacje. Została jeszcze duża suma

- Naszym celem jest pokazanie, że w odległości godziny-półtorej jazdy samochodem od Warszawy można znakomicie wypocząć z dala od tłumów, blisko natury - wyjaśnia Dorota Zbińkowska, dyrektor MROT. - Gospodarstwa agroturystyczne są szczególnie atrakcyjne dla rodzin z dziećmi. Zapewniają im bezpośredni kontakt ze zwierzętami domowymi, noclegi na sianie, jedzenie warzyw i owoców uprawianych na miejscu i produktów wytworzonych w okolicy. Zarazem pokazujemy, że wyobrażenia o siermiężności mazowieckiej wsi są dawno nieaktualne. Gospodarstwa są dobrze przygotowane do przyjmowania gości, jest tam czysto i są zachowane warunki sanitarne.

- Ważny jest przy tym aspekt edukacyjny - żeby ludzie zauważyli, że można żyć bez produkowania ton śmieci, oszczędnie korzystając z energii i wody, w otoczeniu materiałów naturalnych, jak drewno, słoma, glina - dodaje.

Jak podkreśla Zbińkowska, gospodarstwa agroturystyczne są pokazywane w kampanii między innymi przez pryzmat ich właścicieli. Na potrzeby akcji promocyjnej nakręcono rozmowy z kilkoma z nich, dzięki czemu widzowie bezpośrednio dowiadują się, kim są gospodarze, co robią, jakie mają pasje.

Dlaczego kampania rusza właśnie teraz? - Na wsi można wypoczywać cały rok. Teraz chcemy przedłużyć sezon turystyczny, ale wiosną będziemy tę kampanię kontynuować przed sezonem letnim - mówi Zbińkowska.

Czytaj więcej

Targi turystyczne TT Warsaw sprzedane. Przenoszą się do Nadarzyna

„Promocja rozwoju zrównoważonej turystyki na obszarach wiejskich na Mazowszu” to kolejny już projekt MROT-u związany z promocją najciekawszych obiektów turystyki wiejskiej na Mazowszu, a współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Schematu II Pomocy Technicznej „Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna (MROT) rozpoczęła internetową kampanię promująca wypoczynek na mazowieckiej wsi i edukację ze zrównoważonej turystyki. Akcja będzie widoczna na stronach internetowych www.ModaNaMazowsze.pl i www.mrot.pl oraz w mediach społecznościowych na Facebooku i YouTubie.

Kampania jest elementem projektu "Promocja rozwoju zrównoważonej turystyki na obszarach wiejskich na Mazowszu", w ramach którego przewidziano przeprowadzenie konferencji on-line z udziałem ekspertów pt. "Trendy w rozwoju zrównoważonej turystyki", publikację dziesięciu półgodzinnych wywiadów z właścicielami gospodarstw agroturystycznych na Mazowszu, nakręcenie i emisję 20 spotów wideo promujących wyróżniające się gospodarstwa agroturystyczne, wydanie drugiej części przewodnika turystycznego "Mazowiecka wieś zaprasza" (książka i wersja elektroniczna), przeprowadzenie dwóch kampanii promocyjnych w internecie - jesienią tego roku i wiosną.

Popularne Trendy
Turystyka daje Niemcom 9 procent PKB. "Politycy ją doceniają, ale mało dla niej robią"
Popularne Trendy
Do Hiszpanii przyjedzie 90 milionów turystów. "Ten motor napędzi gospodarkę"
Popularne Trendy
Badanie: Większość Polaków oszczędza, by wyjechać na wakacje
Popularne Trendy
Na Santorynie „rzeczywiście bywa tłoczono”. „Ale to można wyregulować limitami”
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Popularne Trendy
Nie przybywa turystów w Egipcie. "Przez wojnę na Ukrainie"
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą