Koordynowanie i zharmonizowanie działań promocyjnych miasta, instytucji i biznesu w dziedzinie turystyki we Wrocławiu – to główne cele powołanej właśnie Wrocławskiej Organizacji Turystycznej. Jej członkowie zamierzają zabiegać o turystów - informuje oficjalna strona Urzędu Miasta Wrocławia wroclaw.pl.

"Powołanie Wrocławskiej Organizacji Turystycznej umożliwi włączenie się miasta w system prawny i strukturę współpracy" z Polską Organizacją Turystyczną - czytamy.

Czytaj więcej

Od lewej: redaktor serwisu Turystyka.rp.pl Filip Frydrykiewicz, prezes Małopolskiej Organizacji Tury
Branża turystyczna: Polska potrzebuje solidnej kampanii wizerunkowej

Członkowie założyciele Wrocławskiej Organizacji Turystycznej to: Urząd Miasta Wrocławia, Convention Bureau Wrocław, Hala Stulecia, Centrum Handlowe Zajezdnia, Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Hydropolis, Lotnisko Wrocław, Kolejkowo, Hotel Monopol, Centrum Informacji Turystycznej Rynek, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Wrocław, ZOO Wrocław, Stadion Wrocław, Dolnośląska Izba Turystyki, Browar 100 Mostów.

- Znalezienie się naszego miasta w prestiżowym gronie największych miast Polski, które takimi stowarzyszeniami już dysponują, to przede wszystkim okazja do rozszerzenia działań i intensyfikacji międzymiastowej współpracy - mówi cytowany w komunikacie wiceprezydent Wrocławia Jakub Mazur. - Zgodnie z tym, co w ubiegłym roku zapisaliśmy we Wrocławskiej Deklaracji Turystycznej dążymy do synergii poszczególnych gałęzi tej branży. Chcemy w sposób odpowiedzialny, wspólnie z największymi graczami rynku turystycznymi – hotelami, gastronomią, organizacjami turystycznymi i światem akademickim, budować przestrzeń, która pozwoli nam dzielić się naszym miastem. Zależy nam, aby Wrocław mógł zaopiekować się turystą w sposób bardzo kompleksowy – od noclegu, poprzez jedzenie, do obcowania z kulturą i przyrodą.

Prezeską WrOT została prezeska Convention Bureau Wrocław Agnieszka Szymerowska. Jak mówi, głównym celem nowej organizacji jest integrowanie lokalnego środowiska zajmującego się turystyką i konsolidowanie wspólnych działań. - Wiele pracy przed nami, jednak mamy jasno wyznaczone kierunki rozwoju. W planie jest m.in. budowa strony internetowej. Chcemy też wspólnie promować się na targach, prowadzić badania rynku i wydawać materiały promocyjne. Dziś robimy pierwszy krok, jednocześnie zapraszając do udziału w tej inicjatywie kolejnych partnerów.

Wrocław dołączył do zaledwie kilku miast, które mają lokalne organizacje turystyczne. Są wśród nich Warszawa, Poznań, Gdańsk i Łódź.