Celem przedsięwzięcia jest wspieranie kreatywności twórców, która ma stać się jednym z wyróżników Madrytu i skłonić turystów do odkrywania miasta w inny sposób.
- Możliwość obserwowania procesu wymyślania, opracowywania i tworzenia jakiegoś produktu to wyjątkowa oferta - mówi radna Madrytu Almudena Maillo odpowiedzialna za turystykę. Jak dodaje, pozwala to przyjezdnym lepiej poczuć charakter miasta i sprawia, że staje się ono wyjątkowym celem podróży.
Czytaj więcej
W czwartym kwartale tego roku do Hiszpanii przyjedzie o 33 procent mniej gości zagranicznych niż w tym samym czasie przed pandemią - mówi tamtejsza minister turystyki. Jej zdaniem sytuacja się poprawia i za rok wróci do normy.
W tym kontekście stolica Hiszpanii rozpoczęła drugą edycję projektu „Made in Madrid” zachęcającą twórców, żeby mocniej włączyli się w tworzenie wizerunku Madrytu.
Mają tworzyć dzieła inspirowane miastem, które później będą sprzedawane w sklepach i punktach informacji turystycznej - wyroby skórzane, z drewna, ceramiki, szkła, metalu, biżuterię, modne dodatki, ubrania i ozdoby. Mogą to być też wydruki, fotografie, obrazy, książki, a także produkty spożywcze z długim okresem przydatności do spożycia.