Pandemia koronawirusa skłoniła greckich szefów turystyki do odbudowania relacji z biurami podróży - twierdzi dyrektorka Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Wielkiej Brytanii i Irlandii Eleni Skarveli. W czasie śniadania biznesowego organizowanego przez brytyjski magazyn i portal branży turystycznej Travel Weekly mówiła, że jedną z głównych lekcji, jakie wyciągnęła z pandemii, było to, jak ważne jest podtrzymywanie kontaktu z partnerami handlowymi.

Czytaj więcej

Grecja: Turyści wracają powoli, za to są zamożniejsi i wyjeżdżają bardziej zadowoleni

Jak sama przyznaje, z biegiem lat straciły one znaczenie, a kierunki turystyczne przestały się z nimi komunikować. - Widzieliśmy, jak ludzie korzystali z internetu i sami rezerwowali sobie loty. Pandemia pokazała nam jednak, jak ważna jest osobista relacja z agentami – dodaje.

W czasie pandemii kontakty z agentami wróciły, bo klienci biur podróży często potrzebowali z nimi rozmawiać ze względu na ograniczenia w podróżowaniu.

W podobnym tonie wypowiada się dyrektor Hiszpańskiej Organizacji Turystycznej Turespana Miguel Sanza Castedo. Organizacja niedawno, we współpracy z Travel Weekly, przyznała nagrody 85 biurom agencyjnym w postaci wyjazdów do tego kraju, by w ten sposób podziękować im za pracę podczas pandemii.

- Agenci są najbliższymi przyjaciółmi organizacji turystycznych i zarządzających kierunkami, ponieważ stanowią nasze sprzedażowe ramię – mówi Castedo. - To oni inspirują klientów do odwiedzania miejsc turystycznych i kupowania biletów do atrakcji – dodaje.

Czytaj więcej

Nowa promocja greckiej turystyki. „Co jest lepsze od weekendu? Greekend”