Pandemia koronawirusa skłoniła greckich szefów turystyki do odbudowania relacji z biurami podróży - twierdzi dyrektorka Greckiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Wielkiej Brytanii i Irlandii Eleni Skarveli. W czasie śniadania biznesowego organizowanego przez brytyjski magazyn i portal branży turystycznej Travel Weekly mówiła, że jedną z głównych lekcji, jakie wyciągnęła z pandemii, było to, jak ważne jest podtrzymywanie kontaktu z partnerami handlowymi.
Czytaj więcej
Choć liczba turystów w Grecji w 2021 roku była mniejsza o ponad połowę niż przed covidem, to wydawali oni więcej, dzięki czemu przychody spadły mniej. Do tego goście wyjechali z hoteli o wiele bardziej zadowoleni.
Jak sama przyznaje, z biegiem lat straciły one znaczenie, a kierunki turystyczne przestały się z nimi komunikować. - Widzieliśmy, jak ludzie korzystali z internetu i sami rezerwowali sobie loty. Pandemia pokazała nam jednak, jak ważna jest osobista relacja z agentami – dodaje.
W czasie pandemii kontakty z agentami wróciły, bo klienci biur podróży często potrzebowali z nimi rozmawiać ze względu na ograniczenia w podróżowaniu.
W podobnym tonie wypowiada się dyrektor Hiszpańskiej Organizacji Turystycznej Turespana Miguel Sanza Castedo. Organizacja niedawno, we współpracy z Travel Weekly, przyznała nagrody 85 biurom agencyjnym w postaci wyjazdów do tego kraju, by w ten sposób podziękować im za pracę podczas pandemii.