Roadshow POT. Czesi i Słowacy pytają o polskie spa, kuchnię i kurorty nad morzem

60 czeskich touroperatorów i dziennikarzy wzięło udział w inauguracji polskiego „Roadshow 2023”, które obyło się wczoraj, 21 marca, w sali balowej Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Pradze.

Publikacja: 22.03.2023 16:54

Roadshow POT. Czesi i Słowacy pytają o polskie spa, kuchnię i kurorty nad morzem

Foto: Materiały prasowe

Kolejne spotkania dla profesjonalistów z branży turystycznej odbędą się w najbliższych dniach w Brnie, Ostrawie, Bratysławie i Koszycach - podaje Polska Organizacja Turystyczna.

„Roadshow 2023” to prezentacja oferty polskich regionów oraz LOT-u i ich partnerów, a także otwartego trzy miesiące temu Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Pradze, obejmującego swoją działalnością Czechy i Słowację.

Jak czytamy w komunikacie, plan praskiego biura POT na ten rok jest więcej niż ambitny. - Wiemy, o co pytają czescy i słowaccy turyści w Polsce, dlatego przygotowujemy kilka kampanii, które będą starały się na te pytania jak najlepiej odpowiedzieć - mówi dyrektor praskiego ZOPOT-u Pavel Trojan i dodaje, że Czechów i Słowaków najbardziej interesują miejsca i hotele spa i wellness w polskich górach, ciekawe miejsca w drodze nad Bałtyk i same nadmorskie kurorty, a także regionalna kuchnia.

Wydarzenie cieszy się dużym zainteresowaniem polskich wystawców. Uczestniczą w nim nie tylko tradycyjnie aktywne w Czechach regiony przygraniczne, jak Dolny Śląsk, Opolszczyzna, Śląsk i niedaleka Małopolska, ale także Wielkopolska, Warszawa, Pomorze i Pomorze Zachodnie.

Czytaj więcej

Polska Organizacja Turystyczna: Turyści nie pytają już, czy w Polsce jest bezpiecznie

Ogromne znaczenie czeski rynek ma na przykład dla Dolnego Śląska. - Goście praskiego spotkania są bardzo zainteresowani ofertą naszego kraju, a Dolny Śląsk dzięki bliskości i bogatej ofercie turystycznej jest dla nich naturalnym celem podróży - mówi Arleta Bzdun z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

- Nasza branża zauważa wzrost zainteresowania południowych sąsiadów ofertą Dolnego Śląska. Staramy się je wykorzystać, prowadząc kompleksowe działania promocyjne. Uczestniczyliśmy w największych w Czechach targach turystycznych Holiday World w połowie marca, planujemy obecność na tegorocznych imprezach plenerowych w Czechach, mamy też strony internetowe i foldery po czesku - wyjaśnia dyrektor biura DOT Jakub Feiga.

- Z naszych obserwacji wynika, że czeski turysta na Dolnym Śląsku jest najbardziej zainteresowany zwiedzaniem miast, przede wszystkim Wrocławia, i pobytem w ośrodkach wypoczynkowych w popularnych kurortach. Ta oferta doskonale trafia w jego potrzeby i będziemy ją wzmacniać promocją podczas roadshow - dodaje Feiga.

- Po pandemii przeżywamy prawdziwy boom w ruchu lotniczym do Polski, ale także do innych krajów obsługiwanych przez LOT - mówi przedstawicielka LOT-u w Czechach Jolanta Grala-Bednárčik. - Obecnie latamy 32 razy w tygodniu z Pragi i pięć razy z Ostrawy do Warszawy, a także do innych miejsc w Polsce, Europie, Azji i Ameryce Północnej. Niedawne zwycięstwo Warszawy w prestiżowym plebiscycie „Best European Destination” świadczy, że stolica Polski jest nie tylko kierunkiem biznesowym, ale także miejscem atrakcyjnym turystycznie.

Czytaj więcej

Warszawa najlepszym kierunkiem turystycznym w Europie. Trzaskowski: Mamy to!
Nowe Trendy
Minister od turystyki, Piotr Borys, nie zostanie prezydentem
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Nowe Trendy
Bruksela sprawdza, czy Google nie łamie prawa, pokazując oferty lotów
Nowe Trendy
Jaki wpływ na gospodarkę ma branża spotkań i wydarzeń? „Wyniki są imponujące”
Nowe Trendy
Grecka wyspa będzie neutralna klimatycznie. Zainwestuje w nią gigant turystyczny
Nowe Trendy
Ukraina planuje turystykę po wojnie. Na razie pokazuje odwagę swoich obywateli