Roadshow POT. Czesi i Słowacy pytają o polskie spa, kuchnię i kurorty nad morzem

60 czeskich touroperatorów i dziennikarzy wzięło udział w inauguracji polskiego „Roadshow 2023”, które obyło się wczoraj, 21 marca, w sali balowej Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Pradze.

Publikacja: 22.03.2023 16:54

Roadshow POT. Czesi i Słowacy pytają o polskie spa, kuchnię i kurorty nad morzem

Foto: Materiały prasowe

Kolejne spotkania dla profesjonalistów z branży turystycznej odbędą się w najbliższych dniach w Brnie, Ostrawie, Bratysławie i Koszycach - podaje Polska Organizacja Turystyczna.

„Roadshow 2023” to prezentacja oferty polskich regionów oraz LOT-u i ich partnerów, a także otwartego trzy miesiące temu Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Pradze, obejmującego swoją działalnością Czechy i Słowację.

Jak czytamy w komunikacie, plan praskiego biura POT na ten rok jest więcej niż ambitny. - Wiemy, o co pytają czescy i słowaccy turyści w Polsce, dlatego przygotowujemy kilka kampanii, które będą starały się na te pytania jak najlepiej odpowiedzieć - mówi dyrektor praskiego ZOPOT-u Pavel Trojan i dodaje, że Czechów i Słowaków najbardziej interesują miejsca i hotele spa i wellness w polskich górach, ciekawe miejsca w drodze nad Bałtyk i same nadmorskie kurorty, a także regionalna kuchnia.

Wydarzenie cieszy się dużym zainteresowaniem polskich wystawców. Uczestniczą w nim nie tylko tradycyjnie aktywne w Czechach regiony przygraniczne, jak Dolny Śląsk, Opolszczyzna, Śląsk i niedaleka Małopolska, ale także Wielkopolska, Warszawa, Pomorze i Pomorze Zachodnie.

Czytaj więcej

Polska Organizacja Turystyczna: Turyści nie pytają już, czy w Polsce jest bezpiecznie

Ogromne znaczenie czeski rynek ma na przykład dla Dolnego Śląska. - Goście praskiego spotkania są bardzo zainteresowani ofertą naszego kraju, a Dolny Śląsk dzięki bliskości i bogatej ofercie turystycznej jest dla nich naturalnym celem podróży - mówi Arleta Bzdun z Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej.

- Nasza branża zauważa wzrost zainteresowania południowych sąsiadów ofertą Dolnego Śląska. Staramy się je wykorzystać, prowadząc kompleksowe działania promocyjne. Uczestniczyliśmy w największych w Czechach targach turystycznych Holiday World w połowie marca, planujemy obecność na tegorocznych imprezach plenerowych w Czechach, mamy też strony internetowe i foldery po czesku - wyjaśnia dyrektor biura DOT Jakub Feiga.

- Z naszych obserwacji wynika, że czeski turysta na Dolnym Śląsku jest najbardziej zainteresowany zwiedzaniem miast, przede wszystkim Wrocławia, i pobytem w ośrodkach wypoczynkowych w popularnych kurortach. Ta oferta doskonale trafia w jego potrzeby i będziemy ją wzmacniać promocją podczas roadshow - dodaje Feiga.

- Po pandemii przeżywamy prawdziwy boom w ruchu lotniczym do Polski, ale także do innych krajów obsługiwanych przez LOT - mówi przedstawicielka LOT-u w Czechach Jolanta Grala-Bednárčik. - Obecnie latamy 32 razy w tygodniu z Pragi i pięć razy z Ostrawy do Warszawy, a także do innych miejsc w Polsce, Europie, Azji i Ameryce Północnej. Niedawne zwycięstwo Warszawy w prestiżowym plebiscycie „Best European Destination” świadczy, że stolica Polski jest nie tylko kierunkiem biznesowym, ale także miejscem atrakcyjnym turystycznie.

Czytaj więcej

Warszawa najlepszym kierunkiem turystycznym w Europie. Trzaskowski: Mamy to!

Kolejne spotkania dla profesjonalistów z branży turystycznej odbędą się w najbliższych dniach w Brnie, Ostrawie, Bratysławie i Koszycach - podaje Polska Organizacja Turystyczna.

„Roadshow 2023” to prezentacja oferty polskich regionów oraz LOT-u i ich partnerów, a także otwartego trzy miesiące temu Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Pradze, obejmującego swoją działalnością Czechy i Słowację.

Pozostało 88% artykułu
Nowe Trendy
Jaki ślad węglowy zostawiają wycieczki zorganizowane? Pierwszy raz jest odpowiedź
Nowe Trendy
Krakowscy radni do premiera: Trzeba opodatkować turystów
Nowe Trendy
Na Synaj wraca kolej. Szansa na połączenie dwóch mórz i na turystów
Nowe Trendy
Holenderscy dziennikarze zachwalają uroki Pomorza, Warmii i Mazur
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Nowe Trendy
Certyfikaty wzmocnią wizerunek Wysp Kanaryjskich. Chodzi o ślad węglowy