Targi IMEX America 2024. Polska wschodzącym rynkiem MICE

Rozmowy z odwiedzającymi polskie stoisko pokazały, że Polska wciąż pozostaje nieodkrytym kierunkiem, szczególnie w segmencie incentive travel, co otwiera przed nią ogromne możliwości.

Publikacja: 16.10.2024 15:27

Targi IMEX America 2024. Polska wschodzącym rynkiem MICE

Foto: POT

Od 8 do 10 października w Mandalay Bay Convention Center w Las Vegas odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń przemysłu spotkań na świecie - targi IMEX America - podaje w komunikacie Polska Organizacja Turystyczna.

Tegoroczna, 13. edycja wydarzenia zgromadziła rekordowe 15,5 tysiąca uczestników, a w Mandalay Bay Convention Center stanęło 400 stoisk.

Targi IMEX America zasygnalizowały kluczowe trendy, które będą kształtować branżę w nadchodzących latach: inkluzywność, zrównoważony rozwój, nowe technologie, well-being i rozwój wydarzeń sportowych

Na polskim stoisku, które zorganizowała POT, reprezentowana przez Poland Convention Bureau, zaprezentowało się sześć podmiotów: PLL LOT, Warsaw Convention Bureau, Mazurkas DMC Poland, Kraków Convention Bureau, ICE Kraków Congress Centre i Bespoke DMC Poland.

Celem polskiej delegacji było nawiązanie kontaktów biznesowych, zachęcenie międzynarodowych partnerów do organizowania kongresów, wydarzeń korporacyjnych i podróży motywacyjnych w Polsce i wzmocnienie wizerunku kraju jako ważnego gracza w globalnym przemyśle spotkań.

Czytaj więcej

Polska budzi zainteresowanie turystów. Przyjeżdżają i chętnie u nas nocują

Rozmowy z odwiedzającymi stoisko pokazały, że Polska wciąż pozostaje nieodkrytym kierunkiem, szczególnie w segmencie incentive travel, co stwarza ogromne możliwości.

Polską ofertą zainteresowały się między innymi firmy z Ameryki Północnej i Południowej.

Dzięki dobrej prezentacji miast, takich jak Kraków i Warszawa, potencjalni klienci zaczynają dostrzegać dobrą infrastrukturę hotelową, wysoką jakość usług i unikatowe doświadczenia związane z polską kulturą - głosi komunikat. Klienci byli szczególnie zainteresowani miejscami łączącymi nowoczesność z historią, zwracali też uwagę na atrakcyjność Polski jako wschodzącego rynku, który oferuje nowe możliwości.

Kraków i Warszawa - rosnąca popularność na rynkach międzynarodowych

Jak wskazuje Małgorzata Przygórska-Skowron z Kraków Convention Bureau, rynek amerykański jest kluczowy dla miasta, zwłaszcza w kontekście incentive travel i dużych kongresów stowarzyszeniowych. Nowe technologie i personalizacja wydarzeń stają się coraz istotniejsze dla organizatorów, co można było zaobserwować podczas targowych rozmów. Dodatkowo pojawiło się zainteresowanie ze strony rynku brazylijskiego, który poszukuje nowych miejsc na międzynarodowe wydarzenia.

Również Warszawa wzbudziła zainteresowanie. Filip Płodzień z Warsaw Convention Bureau zauważa, że organizatorzy spotkań coraz częściej postrzegają polską stolicę jako atrakcyjny zamiennik bardziej znanych europejskich miast. Dzięki bezpośrednim połączeniom lotniczym z USA Warszawa staje się łatwo dostępnym kierunkiem z doskonałym zapleczem hotelowym i kongresowym. Amerykańscy klienci byli dobrze przygotowani do rozmów, pytali o konkretne obiekty i terminy. Dla przedstawiciela Warszawy kluczowe było, że przestali pytać, gdzie leży Polska, co świadczy o rosnącej świadomości planistów wydarzeń.

Czytaj więcej

Holenderscy dziennikarze zachwalają uroki Pomorza, Warmii i Mazur

Zrównoważony rozwój i nowe technologie w centrum uwagi

- Targi IMEX America 2024 były nie tylko doskonałą okazją do promowania Polski jako dynamicznie rozwijającego się kraju, ale także potwierdzeniem, że Polska może dzięki licznym przewagom skutecznie konkurować na międzynarodowym rynku - mówi główny specjalista ds. marketingu Poland Convention Bureau POT Jarosław Marciuk, cytowany w komunikacie.

- Spotkania z profesjonalistami z całego świata pokazały, że Polska ma do zaoferowania zarówno doskonałą infrastrukturę, jak i unikalne doświadczenia, które mogą przyciągnąć organizatorów dużych kongresów i konferencji z różnych części globu. Polska, mimo że wciąż postrzegana przez niektórych jako nowa i nieznana destynacja, zdobywa coraz większe uznanie. Zrównoważony rozwój, rosnąca jakość usług oraz innowacyjne podejście do organizacji wydarzeń to fundamenty, które mogą zapewnić dalszy rozwój sektora MICE w Polsce - dodaje Marciuk.

Od 8 do 10 października w Mandalay Bay Convention Center w Las Vegas odbyło się jedno z najważniejszych wydarzeń przemysłu spotkań na świecie - targi IMEX America - podaje w komunikacie Polska Organizacja Turystyczna.

Tegoroczna, 13. edycja wydarzenia zgromadziła rekordowe 15,5 tysiąca uczestników, a w Mandalay Bay Convention Center stanęło 400 stoisk.

Pozostało 92% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Morsowanie, biegówki, spa... - Sopot zachęca w reklamie do przyjazdu po sezonie
Nowe Trendy
Tunezja świętuje turystyczny rekord i nagradza polskie biura podróży
Nowe Trendy
Koszykarz i kolarka promują polskie atrakcje turystyczne. 200 milionów odsłon w Europie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Trendy
Egipt chce dotrzeć do młodych turystów. Szuka pomocy w Google'u