Druga część promocji będzie realizowana w mediach społecznościowych na profilach marek wydawnictwa. Kolejnym elementem przedsięwzięcia jest wspólna promocja podczas wydarzenia poświęconego luksusowym podróżom, które odbędzie się w listopadzie w Stanach Zjednoczonych.
W zeszłym roku Słowenia odnotowała wzrost liczby noclegów amerykańskich gości o 28 procent, co jest rekordowym wynikiem – mówi dyrektor Słoweńskiej Rady Turystycznej Maja Pak Olaj. W tym roku sytuacja jest jeszcze lepsza - zmiana na plus wynosi 17 procent, co odzwierciedla rosnące zainteresowanie amerykańskich turystów tym krajem.
Słowenia dla wymagających turystów
– Łącząc mocne strony trzech krajów, chcemy osiągnąć jeszcze lepsze wyniki na odległych rynkach, takich jak USA. Kampania „Alpy. Adriatyk. Niesamowite.” opowiada wyjątkową historię regionu rozciągającego się od Alp po Adriatyk, oferującego bogate i różnorodne doświadczenia. Jesteśmy przekonani, że wzmocni ona widoczność Słowenii jako wiodącego europejskiego celu podróży, atrakcyjnego dla wymagających amerykańskich podróżników dzięki swojej wyjątkowej naturze i zrównoważonemu zarządzaniu – dodaje.
– Nasze badania rynku pokazują, że wielu Amerykanów odwiedza Austrię przy okazji wizyt u naszych sąsiadów, ale odkrywanie południowej Austrii wraz ze Słowenią i Chorwacją to świeża perspektywa dla większości amerykańskich podróżników – dodaje dyrektor zarządzająca Österreich Werbung Astrid Steharnig-Staudinger.
A dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej Kristjan Staničić zaznacza, że Chorwacja i Słowenia mają już za sobą udane współprace promocyjne na odległych rynkach, takich jak Chiny i Australia. - Cieszymy się, że tym razem dołączy do nas Austria. Spodziewamy się doskonałych wyników, bo Stany Zjednoczone są najważniejszym odległym rynkiem dla chorwackiej turystyki, generującym największą liczbę turystów. Goście z dalekich krajów są ważni, ponieważ często podróżują poza szczytem sezonu letniego, odwiedzają wiele miejsc w trakcie jednego pobytu i często uwzględniają nasz kraj w szerszym europejskim planie podróży - wyjaśnia.