Najazd Amerykanów na Europę. W poszukiwaniu autentyczności i luksusu

Amerykańscy turyści chętnie na urlop wyjeżdżają do Europy - wynika z raportu firmy ubezpieczeniowej Allianz Partners USA. W tym roku liczba takich podróży wzrośnie o 10 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Publikacja: 13.05.2025 02:10

Najpopularniejszym kierunkiem podróży Amerykanów jest Londyn

Najpopularniejszym kierunkiem podróży Amerykanów jest Londyn

Foto: Filip Frydrykiewicz

Europa pozostaje dla Amerykanów atrakcyjna ze względu na swoje dziedzictwo kulturowe, bogatą historię i zróżnicowaną ofertę przygodowo-wypoczynkową – twierdzi ubezpieczyciel.

Jak podkreśla dyrektor ds. komunikacji zewnętrznej w Allianz Partners USA Daniel Durazo, zainteresowanie kontynentem w tym roku utrzymuje się na wysokim poziomie, ale 2025 rok nie jest wyjątkiem, bo tak się dzieje od pierwszego roku po pandemii.

Londyn, Paryż, Dublin – najchętniej wybierane kierunki podróży Amerykanów

Zgodnie z raportem Allianza, niezmiennie największym zainteresowaniem wśród Amerykanów cieszą się Londyn, Paryż, Dublin, Rzym i Edynburg. Nowym celem w pierwszej dziesiątce jest Lizbona, która pojawiła się w zestawieniu pierwszy raz od 2023 roku - pisze portal Travel and Tour World.

Czytaj więcej

Polska najlepszym krajem dla samotnych turystek. „Przystępna cenowo i bezpieczna”

W 2025 roku szczególne znaczenie zyskują podróże pokolenia Z i milenialsów - Allianz wskazuje na wzrost o 23,5 procent w liczbie podróży do Europy w tej grupie wiekowej.

Dla młodszych podróżnych priorytetem nie są już tylko klasyczne atrakcje, ale także wyjątkowe doznania, kontakt z lokalną kulturą i możliwość przestrzegania zasad zrównoważonego rozwoju. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie biura podróży tworzą zindywidualizowane pakiety, obejmujące mniej uczęszczane trasy i lokalne przeżycia. Ta generacja stawia na doświadczenia zamiast luksusu.

Są chętni na luksusowe podróże

Nie oznacza to jednak, że turystyka luksusowa traci na znaczeniu – nadal mocno rozwija się w takich destynacjach jak Francja, Szwajcaria i Włochy, gdzie podróżnym oferuje się prywatne wycieczki, pobyty w ekskluzywnych ośrodkach i degustacje drogich win.

Równolegle rośnie popularność turystyki przygodowej – Austria, Słowenia i północna Hiszpania przyciągają miłośników pieszych wędrówek i sportów wodnych.

Chociaż Europa od lat jest jednym z ulubionych kierunków podróży dla Amerykanów, w ostatnich latach rośnie także zainteresowanie turystów z Azji, Bliskiego Wschodu i Ameryki Łacińskiej. Analitycy zauważają, że kulturowa różnorodność, bogactwo zabytków i rozbudowana oferta luksusowa przyciągają coraz więcej odwiedzających spoza kontynentu.

Większy ruch powoduje zwiększenie konkurencji wśród linii lotniczych, biur podróży i hoteli. Kraje takie jak Włochy, Francja, Hiszpania i Grecja coraz bardziej starają się dostarczyć klientom wyjątkowe wrażenia – od rejsów jachtami po festiwale kulinarne i wydarzenia kulturalne.

Kierunek Europa – Amerykanie to lubią

Wzrost liczby podróży transatlantyckich wiąże się też z coraz większym znaczeniem technologii w branży turystycznej. Systemy rezerwacyjne, aplikacje mobilne, płatności bezdotykowe i wirtualne wycieczki usprawniają proces planowania i realizacji podróży.

Czytaj więcej

"Hiszpania bez plaż, to jak Disneyland bez Myszki Miki. Ale teraz zapraszamy na wieś"

Nowoczesne rozwiązania, takie jak samoobsługowe kioski na lotniskach czy aplikacje z przewodnikami po lokalnych atrakcjach, znacząco poprawiają wygodę turysty, szczególnie są ważne dla młodszych pokoleń, poszukujących cyfrowych, indywidualnych rozwiązań.

Rosnący trend wyjazdów obywateli Stanów Zjednoczonych do Europy ma być kontynuowany również w kolejnych latach. Wzrost liczby wniosków wizowych o 10 procent i rosnący popyt na europejskie kierunki potwierdzają tę tendencję.

Dla globalnej branży turystycznej to pozytywny sygnał – Europa utrzymuje swoją pozycję jako kluczowy rynek i centrum turystyki międzynarodowej. Eksperci przewidują, że oprócz korzyści dla linii lotniczych i hoteli, zyskiwać będą także lokalne gospodarki.

Europa pozostaje dla Amerykanów atrakcyjna ze względu na swoje dziedzictwo kulturowe, bogatą historię i zróżnicowaną ofertę przygodowo-wypoczynkową – twierdzi ubezpieczyciel.

Jak podkreśla dyrektor ds. komunikacji zewnętrznej w Allianz Partners USA Daniel Durazo, zainteresowanie kontynentem w tym roku utrzymuje się na wysokim poziomie, ale 2025 rok nie jest wyjątkiem, bo tak się dzieje od pierwszego roku po pandemii.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Kampania promocyjna Poznania w Holandii. 1,3 miliona wyświetleń reklam w dwa tygodnie
Nowe Trendy
"Hiszpania bez plaż, to jak Disneyland bez Myszki Miki. Ale teraz zapraszamy na wieś"
Nowe Trendy
Rząd Malty: Turystyka filarem rozwoju kraju przez najbliższe 25 lat
Nowe Trendy
Połowa zarządu organizacji promującej Amerykę zwolniona. Decyzja Białego Domu?
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem