Reklama

Najazd Amerykanów na Europę. W poszukiwaniu autentyczności i luksusu

Amerykańscy turyści chętnie na urlop wyjeżdżają do Europy - wynika z raportu firmy ubezpieczeniowej Allianz Partners USA. W tym roku liczba takich podróży wzrośnie o 10 procent w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Publikacja: 13.05.2025 02:10

Najpopularniejszym kierunkiem podróży Amerykanów jest Londyn

Najpopularniejszym kierunkiem podróży Amerykanów jest Londyn

Foto: Filip Frydrykiewicz

Europa pozostaje dla Amerykanów atrakcyjna ze względu na swoje dziedzictwo kulturowe, bogatą historię i zróżnicowaną ofertę przygodowo-wypoczynkową – twierdzi ubezpieczyciel.

Jak podkreśla dyrektor ds. komunikacji zewnętrznej w Allianz Partners USA Daniel Durazo, zainteresowanie kontynentem w tym roku utrzymuje się na wysokim poziomie, ale 2025 rok nie jest wyjątkiem, bo tak się dzieje od pierwszego roku po pandemii.

Londyn, Paryż, Dublin – najchętniej wybierane kierunki podróży Amerykanów

Zgodnie z raportem Allianza, niezmiennie największym zainteresowaniem wśród Amerykanów cieszą się Londyn, Paryż, Dublin, Rzym i Edynburg. Nowym celem w pierwszej dziesiątce jest Lizbona, która pojawiła się w zestawieniu pierwszy raz od 2023 roku - pisze portal Travel and Tour World.

Czytaj więcej

Polska najlepszym krajem dla samotnych turystek. „Przystępna cenowo i bezpieczna”

W 2025 roku szczególne znaczenie zyskują podróże pokolenia Z i milenialsów - Allianz wskazuje na wzrost o 23,5 procent w liczbie podróży do Europy w tej grupie wiekowej.

Reklama
Reklama

Dla młodszych podróżnych priorytetem nie są już tylko klasyczne atrakcje, ale także wyjątkowe doznania, kontakt z lokalną kulturą i możliwość przestrzegania zasad zrównoważonego rozwoju. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie biura podróży tworzą zindywidualizowane pakiety, obejmujące mniej uczęszczane trasy i lokalne przeżycia. Ta generacja stawia na doświadczenia zamiast luksusu.

Są chętni na luksusowe podróże

Nie oznacza to jednak, że turystyka luksusowa traci na znaczeniu – nadal mocno rozwija się w takich destynacjach jak Francja, Szwajcaria i Włochy, gdzie podróżnym oferuje się prywatne wycieczki, pobyty w ekskluzywnych ośrodkach i degustacje drogich win.

Równolegle rośnie popularność turystyki przygodowej – Austria, Słowenia i północna Hiszpania przyciągają miłośników pieszych wędrówek i sportów wodnych.

Chociaż Europa od lat jest jednym z ulubionych kierunków podróży dla Amerykanów, w ostatnich latach rośnie także zainteresowanie turystów z Azji, Bliskiego Wschodu i Ameryki Łacińskiej. Analitycy zauważają, że kulturowa różnorodność, bogactwo zabytków i rozbudowana oferta luksusowa przyciągają coraz więcej odwiedzających spoza kontynentu.

Większy ruch powoduje zwiększenie konkurencji wśród linii lotniczych, biur podróży i hoteli. Kraje takie jak Włochy, Francja, Hiszpania i Grecja coraz bardziej starają się dostarczyć klientom wyjątkowych wrażeń – od rejsów jachtami po festiwale kulinarne i wydarzenia kulturalne.

Kierunek Europa – Amerykanie to lubią

Wzrost liczby podróży transatlantyckich wiąże się też z coraz większym znaczeniem technologii w branży turystycznej. Systemy rezerwacyjne, aplikacje mobilne, płatności bezdotykowe i wirtualne wycieczki usprawniają proces planowania i realizacji podróży.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

"Hiszpania bez plaż, to jak Disneyland bez Myszki Miki. Ale teraz zapraszamy na wieś"

Nowoczesne rozwiązania, takie jak samoobsługowe kioski na lotniskach czy aplikacje z przewodnikami po lokalnych atrakcjach, znacząco poprawiają wygodę turysty - szczególnie ważne są dla młodszych pokoleń, poszukujących cyfrowych, indywidualnych rozwiązań.

Trend wzrostowy jeśli chodzi o wyjazdy obywateli Stanów Zjednoczonych do Europy ma być widoczny również w kolejnych latach. Wzrost liczby wniosków wizowych o 10 procent i rosnący popyt na europejskie kierunki potwierdzają tę tendencję.

Dla globalnej branży turystycznej to pozytywny sygnał – Europa utrzymuje swoją pozycję jako kluczowy rynek i centrum turystyki międzynarodowej. Eksperci przewidują, że oprócz korzyści dla linii lotniczych i hoteli, zyskiwać będą także lokalne gospodarki.

Europa pozostaje dla Amerykanów atrakcyjna ze względu na swoje dziedzictwo kulturowe, bogatą historię i zróżnicowaną ofertę przygodowo-wypoczynkową – twierdzi ubezpieczyciel.

Jak podkreśla dyrektor ds. komunikacji zewnętrznej w Allianz Partners USA Daniel Durazo, zainteresowanie kontynentem w tym roku utrzymuje się na wysokim poziomie, ale 2025 rok nie jest wyjątkiem, bo tak się dzieje od pierwszego roku po pandemii.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Nowe Trendy
Czy październik to nowy sierpień? Jesienne wakacje popularne z powodu zmiany klimatu
Nowe Trendy
Góry szlagierem długiego weekendu sierpniowego. Pierwszy raz wyprzedziły Bałtyk
Nowe Trendy
Czy turyści wrócą do Australii po wielkich pożarach? Kraj rozpoczął rekordową kampanię
Nowe Trendy
Rzecznik MŚP o „aferze KPO”: Pomówienia osłabiają konkurencyjność polskiej gospodarki
Reklama
Reklama