Rozpoczął się drugi nabór do projektu Polskie Marki Turystyczne, prowadzonego przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną – informuje resort w komunikacie.
Ideą projektu jest stworzenie katalogu najatrakcyjniejszych polskich regionów, profesjonalnie zarządzanych i promowanych.
– To okazja do promocji dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą, uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi – mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii Andrzej Gut-Mostowy, cytowany w komunikacie.
CZYTAJ TEŻ: Ministerstwo rozwoju: We wrześniu opłata turystyczna
Jak wyjaśnia MRiT, marka turystyczna, czyli atrakcyjne kulturowo, geograficznie i przyrodniczo miejsce, powinna być łatwo identyfikowalna, wyróżniać się wysokim poziomem oferty turystycznej i pobudzać ruch turystyczny, wpisując się jednocześnie w zasady zrównoważonego rozwoju. Kryteria te spełniają Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów i Toruń, które zostały pierwszymi laureatami zainicjowanego w 2018 roku projektu.