Polskie Marki Turystyczne – rusza drugi nabór do konkursu

Ministerstwo Rozwoju i Technologii i Polska Organizacja Turystyczna ogłosiły drugi nabór do projektu Polska Marka Turystyczna, który ma wyłonić najatrakcyjniejsze turystycznie miejsca w Polsce.

Publikacja: 01.09.2021 14:00

Zamek w Lublinie

Zamek w Lublinie

Foto: Fot: Marcin Białek, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons

Rozpoczął się drugi nabór do projektu Polskie Marki Turystyczne, prowadzonego przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną – informuje resort w komunikacie.

Ideą projektu jest stworzenie katalogu najatrakcyjniejszych polskich regionów, profesjonalnie zarządzanych i promowanych.

– To okazja do promocji dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą, uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi – mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii Andrzej Gut-Mostowy, cytowany w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Ministerstwo rozwoju: We wrześniu opłata turystyczna

Jak wyjaśnia MRiT, marka turystyczna, czyli atrakcyjne kulturowo, geograficznie i przyrodniczo miejsce, powinna być łatwo identyfikowalna, wyróżniać się wysokim poziomem oferty turystycznej i pobudzać ruch turystyczny, wpisując się jednocześnie w zasady zrównoważonego rozwoju. Kryteria te spełniają Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów i Toruń, które zostały pierwszymi laureatami zainicjowanego w 2018 roku projektu.

Przyznano wówczas także sześć tytułów Polska Marka Turystyczna – kandydat obszarom, które mają potencjał, aby w przyszłości stać się rozpoznawalnymi markami turystycznymi – Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Mazurom Zachodnim, Ziemi Świętego Krzyża, Zamościowi, Szlakowi wokół Tatr i Puszczy Białowieskiej.

Docelowo tytuł Polska Marka Turystyczna ma stać się prestiżowym certyfikatem potwierdzającym jakość, atrakcyjność i unikatowość miejsca, a także narzędziem osiągania przewagi konkurencyjnej i kształtowania ruchu turystycznego, ponieważ na znaczeniu będzie zyskiwać jakość, a nie tylko skala ruchu turystycznego.

Ubieganie się o tytuł Polska Marka Turystyczna to pewnego rodzaju egzamin ze wspólnej pracy wszystkich interesariuszy sektora turystyki na rzecz rozwoju potencjału turystycznego i gospodarczego danego obszaru – głosi komunikat.

ZOBACZ TAKŻE: POT: Więcej czasu, żeby zyskać certyfikat dobrych praktyk w turystyce

O tytuł Polska Marka Turystyczna mogą starać się organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki i inne jednostki, których statutowym celem jest promocja turystyki.

Laureaci konkursu mogą liczyć na wsparcie Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych (np. udział w targach i wydarzeniach promocyjnych w kraju i za granicą, organizacja podróży studyjnych dla przedsiębiorców i mediów). Włączeni zostaną także do programu szkoleń i warsztatów.

Więcej informacji o projekcie i formularz zgłoszeniowy na stronie polskiemarkiturystyczne.gov.pl.

Rozpoczął się drugi nabór do projektu Polskie Marki Turystyczne, prowadzonego przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną – informuje resort w komunikacie.

Ideą projektu jest stworzenie katalogu najatrakcyjniejszych polskich regionów, profesjonalnie zarządzanych i promowanych.

Pozostało 90% artykułu
Popularne Trendy
Minister dofinansował turystykę - powstaną szlaki, strony w internecie i akcje promocyjne
Popularne Trendy
W Grecji najchętniej odpoczywają Niemcy, Brytyjczycy i Bułgarzy. Polacy też to lubią
Popularne Trendy
Hiszpańska wyspa broni się przed turystami – część hoteli ma zniknąć
Popularne Trendy
Oczami turystów: Kraków i Warszawa na liście najtańszych w Europie na city break
Popularne Trendy
Turcja bije kolejne rekordy w turystyce. „Najlepszy początek roku w historii”
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?