Polskie Marki Turystyczne – rusza drugi nabór do konkursu

Ministerstwo Rozwoju i Technologii i Polska Organizacja Turystyczna ogłosiły drugi nabór do projektu Polska Marka Turystyczna, który ma wyłonić najatrakcyjniejsze turystycznie miejsca w Polsce.

Publikacja: 01.09.2021 14:00

Zamek w Lublinie

Lublin zamek

Zamek w Lublinie

Foto: Fot: Marcin Białek, CC BY-SA 4.0, Wikimedia Commons

Rozpoczął się drugi nabór do projektu Polskie Marki Turystyczne, prowadzonego przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną – informuje resort w komunikacie.

Ideą projektu jest stworzenie katalogu najatrakcyjniejszych polskich regionów, profesjonalnie zarządzanych i promowanych.

– To okazja do promocji dobrych praktyk w obszarze turystyki. Mam nadzieję, że współpracując i dzieląc się wiedzą, uda nam się stworzyć profesjonalnie zarządzane marki turystyczne, które będą konkurować o turystów z wieloma propozycjami zagranicznymi – mówi sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii Andrzej Gut-Mostowy, cytowany w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Ministerstwo rozwoju: We wrześniu opłata turystyczna

Jak wyjaśnia MRiT, marka turystyczna, czyli atrakcyjne kulturowo, geograficznie i przyrodniczo miejsce, powinna być łatwo identyfikowalna, wyróżniać się wysokim poziomem oferty turystycznej i pobudzać ruch turystyczny, wpisując się jednocześnie w zasady zrównoważonego rozwoju. Kryteria te spełniają Beskidy, Śląsk Cieszyński, Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów i Toruń, które zostały pierwszymi laureatami zainicjowanego w 2018 roku projektu.

Przyznano wówczas także sześć tytułów Polska Marka Turystyczna – kandydat obszarom, które mają potencjał, aby w przyszłości stać się rozpoznawalnymi markami turystycznymi – Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, Mazurom Zachodnim, Ziemi Świętego Krzyża, Zamościowi, Szlakowi wokół Tatr i Puszczy Białowieskiej.

Docelowo tytuł Polska Marka Turystyczna ma stać się prestiżowym certyfikatem potwierdzającym jakość, atrakcyjność i unikatowość miejsca, a także narzędziem osiągania przewagi konkurencyjnej i kształtowania ruchu turystycznego, ponieważ na znaczeniu będzie zyskiwać jakość, a nie tylko skala ruchu turystycznego.

Ubieganie się o tytuł Polska Marka Turystyczna to pewnego rodzaju egzamin ze wspólnej pracy wszystkich interesariuszy sektora turystyki na rzecz rozwoju potencjału turystycznego i gospodarczego danego obszaru – głosi komunikat.

ZOBACZ TAKŻE: POT: Więcej czasu, żeby zyskać certyfikat dobrych praktyk w turystyce

O tytuł Polska Marka Turystyczna mogą starać się organizacje, samorządy terytorialne i gospodarcze, instytucje, spółki, fundacje, stowarzyszenia, przedsiębiorcy prywatni, organizatorzy turystyki i inne jednostki, których statutowym celem jest promocja turystyki.

Laureaci konkursu mogą liczyć na wsparcie Polskiej Organizacji Turystycznej w prowadzeniu działań promocyjnych (np. udział w targach i wydarzeniach promocyjnych w kraju i za granicą, organizacja podróży studyjnych dla przedsiębiorców i mediów). Włączeni zostaną także do programu szkoleń i warsztatów.

Więcej informacji o projekcie i formularz zgłoszeniowy na stronie polskiemarkiturystyczne.gov.pl.

Rozpoczął się drugi nabór do projektu Polskie Marki Turystyczne, prowadzonego przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną – informuje resort w komunikacie.

Ideą projektu jest stworzenie katalogu najatrakcyjniejszych polskich regionów, profesjonalnie zarządzanych i promowanych.

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Kontrolerzy ruszają na plaże i do wakacyjnych mieszkań. „Największa akcja w historii”
Popularne Trendy
Polak na wakacjach - kontroluje wydatki, ale nie rezygnuje z wygody i dobrego jedzenia
Popularne Trendy
25 lat Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej. "We współpracy nasza siła"
Popularne Trendy
Polacy coraz chętniej jeżdżą nad Balaton. Są tam liderem wzrostu
Popularne Trendy
Grecka turystyka stoi przed ważną decyzją – jak działać, żeby utrzymać sukces?
Popularne Trendy
Znani sportowcy promowali polską turystykę. "Setki milionów wyświetleń"