Spot zatytułowany „Grecja, więcej niż oczy mogą zobaczyć”, został zaprezentowany pierwszy raz w czasie 15 Międzynarodowego Festiwalu Animacji Animasyros na wyspie Syros - informuje portal Greek Travel Pages.

Czytaj więcej

Minister zaprasza Europejczyków na zimę do Grecji. "Tanio zjecie i nie zmarzniecie"

Poprzez komiksową formę animowanych rysunków organizacja chce pokazać turystom w różnym wieku, z całego świata, że w Grecji urlop można spędzać na wiele różnych sposobów. W filmiku pojawiają się rozmaite krajobrazy i pomysły na urlop w znanych i mniej znanych miejscach w kraju.

Widzimy więc turystów, którzy nurkują, zwiedzają zabytki i krajobrazy, wędrują po górach, obserwują przyrodę, uprawiają wspinaczkę, penetrują w łodzi ukryte w skałach groty lub zjeżdżają na desce w górach, ale także wypoczywają nad basenem czy raczą się daniami lokalnej kuchni.

"Kraj został w nim przedstawiony jako kierunek, który stale się rozwija i zmienia w zrównoważony sposób i który dostępny jest przez 365 dni w roku" - opisuje portal. I cytuje sekretarza generalnego GNTO Dimitrisa Fragakisa, który mówi, że "nowy, animowany film wzmacnia, dzięki innowacyjnym narzędziom, promocję prowadzoną przez GNTO na arenie międzynarodowej".

Czytaj więcej

Ruszyła kampania „Grecja ma też zimę”. Polscy turyści wśród adresatów

Spot został przygotowany w dwóch wersjach językowych, angielskiej i niemieckiej, i powstał przy zastosowaniu technik animacji 2D.

To już drugi film animowany opracowany przez GNTO. Pierwsza kreskówka turystyczna była skierowana do rodzin z dziećmi i nosiła tytuł „ΧέLLO wita dzieci w Grecji”.