Rząd Maroka jest gotowy zainwestować w promocję turystyczną kraju, by pozyskać więcej gości - pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. Budżet na najbliższe cztery lata wynosi 6,1 miliarda dirhamów, czyli 552 miliony euro.
Plan zakłada, że w 2026 roku do Maroka przyjedzie 17,5 miliona turystów, do tego czasu zatrudnienie w zawodach związanych pośrednio lub bezpośrednio z turystyką znajdzie 200 tysięcy ludzi, a wpływy w walutach zagranicznych wyniosą 10,8 miliarda euro.
Czytaj więcej
W pierwszych jedenastu miesiącach 2022 roku Maroko odwiedziło 10,9 mln turystów zagranicznych. To 84 procent liczby sprzed pandemii, ale przychody z turystyki sięgnęły w tym czasie 8 miliardów dolarów, czyli były o 12 procent większe niż w 2019 roku.
Minister turystyki Maroka Fatima Zahra Ammor wyjaśnia, że plan zakłada tworzenie nowych ofert wypoczywania z włączeniem do nich elementów kultury i rekreacji, spowodowanie podwojenia liczby miejsc w samolotach do Maroka, promocję w mediach cyfrowych, stworzenie nowych miejsc noclegowych i pozyskanie kadr do pracy w turystyce. Jak podkreśla, Maroko ma znaleźć się w gronie największych kierunków turystycznych na świecie.
W zeszłym roku do Maroka przyjechało 11 milionów turystów, co oznacza, że rynek odbudował się w 84 procentach wobec stanu sprzed pandemii. Jednocześnie przychody z turystyki były większe o 16 procent wobec stanu z 2019 roku.