Reklama

Maroko odzyskuje turystów, do Agadiru i Marrakeszu wracają też Polacy

W pierwszych jedenastu miesiącach 2022 roku Maroko odwiedziło 10,9 mln turystów zagranicznych. To 84 procent liczby sprzed pandemii, ale przychody z turystyki sięgnęły w tym czasie 8 miliardów dolarów, czyli były o 12 procent większe niż w 2019 roku.

Publikacja: 10.02.2023 11:58

W zeszłym roku Maroko odwiedziło 41,3 tysiąca turystów z Polski

W zeszłym roku Maroko odwiedziło 41,3 tysiąca turystów z Polski

Foto: Filip Frydrykiewicz

Według danych Ministerstwa Turystyki Maroka liczba udzielonych w tym, czasie noclegów wyniosła 7,9 miliona, co stanowiło wzrost o 23 procent w porównaniu z 2021 r. Liczba ta również wzrosła o 1 procent w porównaniu z 2019 rokiem.

Branża turystyczna, kluczowa dla gospodarki Maroka, była jedną z najbardziej dotkniętych skutkami covidu. Po wybuchu pandemii w Maroku w marcu 2020 roku królestwo z Afryki Północnej wprowadziło szereg środków zapobiegających rozprzestrzenianiu się koronawirusa– w tym ograniczenia w podróżowaniu. Dopiero we wrześniu 2022 roku marokańskie władze lotnicze ogłosiły, że przy wjeździe do Maroka nie są już wymagane testy PCR i certyfikaty szczepień.

Czytaj więcej

Maroko coraz bardziej konkurencyjne w basenie Morza Śródziemnego

Marokańska turystyka odzyskuje teraz klientów. Pomagają w tym między innymi medialne rankingi. W styczniu „Washington Post” umieścił Maroko na liście polecanych kierunków podróży w tym roku, a TripAdvisor wyróżnił marokańskie miasta Fez i Marrakesz nagrodami Travellers Choice Best of the Best Destination Awards 2023.

Jak podaje Marokańska Narodowa Organizacja Turystyczna (MNOT), w zeszłym roku Maroko odwiedziło 41,3 tysiąca turystów z Polski. To 390 procent więcej niż rok wcześniej, kiedy było tylko 8,4 tysiąca polskich turystów, i 53 procent liczby gości z pamiętnego roku 2019, kiedy w Maroku wypoczywało 78,4 tysiąca Polaków.

Reklama
Reklama

38 tysięcy z nich przybyło samolotami, ale 2,1 tysiąca morzem, a 1,1 tysiąca drogą lądową. 18,8 tysiąca z tej pierwszej grupy lądowało w Agadirze, a 13,4 tysiąca w Marrakeszu.

MNTO ma nadzieję na poprawienie wyniku w 2023 roku. - Naszym głównym celem jest rozwój partnerstwa z polskimi touroperatorami i liniami lotniczymi, żeby zwiększyć ofertę tanich czarterów z polskiego rynku, co może mieć ogromny wpływ na przyjazdy Polaków do Maroka – deklaruje Rachid En Naciri, dyrektor biura MNTO w Polsce.

Czytaj więcej

Jordania dopłaci biurom podróży do turystów. Poza sezonem stawka będzie wyższa

Jak mówi, jego organizacja planuje wiele projektów promocyjnych, w tym wyjazdy dla dziennikarzy i podróże studyjne dla przedstawicieli biur podróży, a także udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych ITTF 2023 w Warszawie. Targi odbędą się od 16 do 18 marca w Pałacu Kultury i Nauki, a Maroko będzie prezentować uroki swojego kraju na dużym stoisku o powierzchni 100 metrów kwadratowych. - To będzie bardzo piękne stoisko, prezentujące nową identyfikację wizualną marokańskiej turystyki pod hasłem „Maroko – królestwo światła”. Będziemy tam promować wiele miejsc i regionów z najsłynniejszymi, jak Agadir, Marrakesz, Essaouira i Cesarskie Miasta, na czele – opowiada Rachid En Naciri.

- Będziemy też chcieli wykorzystać to wydarzenie, by omówić współpracę z nowymi touroperatorami i agentami turystycznymi, którzy są gotowi rozpocząć marokańską przygodę i dodać Maroko do swojej oferty dla klientów. Mamy też nadzieję zawrzeć nowe znajomości i kontakty z dziennikarzami turystycznymi, influencerami i producentami materiałów telewizyjnych, którzy chcieliby odkryć piękno naszego kraju i zostać ambasadorami marokańskiej turystyki w Polsce – dodaje.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Za 15 lat liczba turystów sięgnie 2,5 miliarda. „AI to nie opcja, to konieczność”
Materiał Promocyjny
Chorwacja dla tych, którzy chcą więcej niż plaża
Popularne Trendy
Turecka branża turystyczna liczy w 2026 roku na więcej turystów. Z Europy i z Rosji
Popularne Trendy
Geopark Łuk Mużakowa - kraina kolorów, która zachwyca naukowców i turystów
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama