Reklama
Rozwiń
Reklama

Zimowy urlop najchętniej pod palmami. Wyspy Kanaryjskie w czołówce rankingu

Większość klientów platformy z biletami lotniczymi, Fru.pl, w przerwie świątecznej wypoczywać będzie w ciepłych krajach, najchętniej na Wyspach Kanaryjskich, w Tajlandii, Dubaju i Turcji. Z kolei ci, którzy wolą zimowe klimaty, wyjadą do Norwegii, Szwajcarii, Gruzji, Francji i Finlandii.

Publikacja: 06.12.2024 16:14

Najpopularniejszym ciepłym kierunkiem podróży tej zimy jest Teneryfa - wynika z danych platformy Fru

Najpopularniejszym ciepłym kierunkiem podróży tej zimy jest Teneryfa - wynika z danych platformy Fru.pl

Foto: Alberto Valdes

Internetowy pośrednik w sprzedaży biletów lotniczych, Fru.pl, na podstawie własnych danych stworzył listę najpopularniejszych celów świątecznych podróży Polaków.

- Podróżujący z Fru.pl częściej wybierają na grudniowe wyprawy miejsca, w których panuje śródziemnomorski lub tropikalny klimat – mówi brand menedżerka Fru.pl Marta Gałuszka, cytowana w komunikacie prasowym. - Nasi klienci wykorzystują wolne świąteczne dni, a czasami wydłużają pobyt o ostatnie dostępne dni urlopu – ponad połowa z nich, czyli 56 procent, planuje wyjazd w tym okresie średnio na trzy-pięć dni – dodaje.

W tym roku w pierwszej piątce najpopularniejszych nieco dalszych lub egzotycznych kierunków znalazły się Teneryfa, Fuerteventura, Bangkok, Dubaj i Antalya.

Średnie ceny biletów lotniczych z Warszawy do tych miejsc to odpowiednio 1338 złotych, 1334 złote, 5843 złote, 2937 złotych i 798 złotych.

Czytaj więcej

Hiszpania bije turystyczny rekord. Co czterdziesty gość przyjechał z Polski
Reklama
Reklama

Zimowy urlop w Norwegii i Szwajcarii

Klienci Fru.pl, którzy świąteczno-noworoczny urlop będą spędzać w zimowej scenerii, najchętniej rezerwowali bilety do Oslo, Zurychu, Kutaisi, Lyonu i Rovaniemi.

Średnie ceny lotów do tych miejsc są zdecydowanie niższe, na przykład bilet z Gdańska do Oslo kosztował średnio 237 złotych, z Krakowa do Oslo 330 złotych, z Warszawy do Zurychu 730 złotych, z Warszawy do Kutaisi 807 złotych, z Krakowa do Lyonu 263 złote, a z Warszawy do Rovaniemi 1676 złotych.

Fru.pl zwraca też uwagę, że zyskali ci, którzy kupili bilety na świąteczne loty w tzw. Czarny Piątek, który w tym roku wypadł 29 listopada. Wśród „sprzedażowych hitów” w tym okresie wymienia Bolonię - od 74 złotych, Lyon i Niceę - od 88 złotych (wyloty z Krakowa), a także Tiranę - od 74 złotych, Katanię - od 88 złotych, Sewillę i Marrakesz - od 137 złotych (wyloty z Warszawy). Za podane ceny można było kupić lot w jedną stronę.

Źródło danych: analiza Fru.pl na podstawie danych własnych, okres rezerwacji od 1 stycznia do 29 listopada 2024 roku.

Czytaj więcej

Turcja liczyła w tym roku na 60 milionów turystów. Będzie miała ich więcej

Internetowy pośrednik w sprzedaży biletów lotniczych, Fru.pl, na podstawie własnych danych stworzył listę najpopularniejszych celów świątecznych podróży Polaków.

- Podróżujący z Fru.pl częściej wybierają na grudniowe wyprawy miejsca, w których panuje śródziemnomorski lub tropikalny klimat – mówi brand menedżerka Fru.pl Marta Gałuszka, cytowana w komunikacie prasowym. - Nasi klienci wykorzystują wolne świąteczne dni, a czasami wydłużają pobyt o ostatnie dostępne dni urlopu – ponad połowa z nich, czyli 56 procent, planuje wyjazd w tym okresie średnio na trzy-pięć dni – dodaje.

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Popularne Trendy
Wyspy Kanaryjskie zmagają się z dużym napływem migrantów. Hiszpania i UE szukają rozwiązań
Popularne Trendy
Polacy planują zimowy urlop – relaks, zwiedzanie i narty, najchętniej w polskich górach
Popularne Trendy
Andaluzja wzmacnia turystykę. 200 milionów euro na konkurowanie z innymi regionami
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Popularne Trendy
Warszawa, Wilno, Ryga i Tallinn wspólnie promują się w USA. „Cztery historie, jedna opowieść”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama