Hiszpania bije turystyczny rekord. Co czterdziesty gość przyjechał z Polski

91,5 miliona pasażerów z zagranicy przyleciało w pierwszych dziesięciu miesiącach do Hiszpanii. To o 11,3 procent więcej niż przed rokiem. Największy wzrost zanotowała Andaluzja, choć nadal liderem pod względem liczby podróżnych jest Madryt.

Publikacja: 20.11.2024 06:03

Hiszpania bije turystyczny rekord. Co czterdziesty gość przyjechał z Polski

Foto: Aleksander Kramarz

Turespaña, organizacja zajmująca się promocją Hiszpanii jako kierunku turystycznego, podsumowała wyniki pierwszych dziesięciu miesięcy przylotów gości z zagranicy. Okazuje się, że od stycznia do października wybrało się tam 91,5 miliona podróżnych, którzy przylecieli na pokładach samolotów – pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. To o 11,3 procent więcej niż przed rokiem.

W samym październiku pasażerów było 9,8 miliona, co oznacza wzrost o 8,5 procent. W całym roku 2023 turystów było 85 milionów.

Tanie linie lotnicze przywożą do Hiszpanii najwięcej turystów

Największy udział w tym torcie mają tanie linie lotnicze, które w dziesiątym miesiącu roku przewiozły 62,2 procent pasażerów. Statystyki pokazują też, że 57,4 procent podróżnych pochodziło z krajów unijnych (+8 procent), z pozostałych przyleciało 42,6 procent (+9,1 procent). Rynkami źródłowymi, które się mocniej zaznaczyły w tym czasie, były kraje iberoamerykańskie (Kolumbia +18,5 procent), Brazylia (+22 procent), Kanada (+21 procent), Chiny (+67 procent) i Zjednoczone Emiraty Arabskie (+28,6 procent).

W okresie od stycznia do października największym rynkiem źródłowym była Wielka Brytania, skąd przyleciało 20,36 miliona pasażerów. Na drugim miejscu znalazły się Niemcy (12,83 miliona), na trzecim Włochy (8,8 miliona), do pierwszej piątki weszły Francja (6,93 miliona) i Holandia (4,34 miliona). Polska zajęła jedenastą pozycję z wynikiem 2,2 miliona pasażerów.

Pięć najpopularniejszych kierunków w Hiszpanii – od Madrytu do Alicante

W przypadku Polski 1,99 miliona ludzi skorzystało z transportu samolotami linii niskokosztowych, co dało im udział w rynku na poziomie 3,6 procent. Dla porównania, największy rynek źródłowy – Wielka Brytania, waży w tym torcie 29,5 procent.

Pasażerowie najczęściej lądowali w Madrycie (21,5 procent), na Balearach (20,3 procent), w Katalonii (16,5 procent), Andaluzji (14 procent), we Wspólnocie Walenckiej (13,1 procent) i na Wyspach Kanaryjskich (11,7 procent).

Jeśli spojrzeć na konkretne lotniska, to do pierwszej piątki weszły Madryt, Barcelona, Majorka, Malaga i Alicante.

Turespaña, organizacja zajmująca się promocją Hiszpanii jako kierunku turystycznego, podsumowała wyniki pierwszych dziesięciu miesięcy przylotów gości z zagranicy. Okazuje się, że od stycznia do października wybrało się tam 91,5 miliona podróżnych, którzy przylecieli na pokładach samolotów – pisze hiszpański portal branży turystycznej Hosteltur. To o 11,3 procent więcej niż przed rokiem.

W samym październiku pasażerów było 9,8 miliona, co oznacza wzrost o 8,5 procent. W całym roku 2023 turystów było 85 milionów.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Najlepszy film promocyjny na świecie nakręcił Wrocław - "miasto przygody"
Popularne Trendy
Pięcioro menedżerów i ekspertów nagrodzonych Orłami Turystyki „Rzeczpospolitej”
Popularne Trendy
Wybierz Polskę i poznaj bliżej miejsca, które poleca Hubert Hurkacz
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Popularne Trendy
Targi ITTF Warsaw 2024. „Podoba nam się tu bardziej niż w Dubaju”
Materiał Promocyjny
Samodzielne prowadzenie księgowości z Małą Księgowością