Reklama

Polacy do Antalyi latają chętnie nawet zimą. Padł nowy rekord

Riwiera Turecka przyciąga plażami, ale jest też alternatywnymi formami turystyki - kulturową, aktywną, medyczną, ślubną i biznesową. Ta różnorodność przekłada się na coraz lepsze statystyki turystyczne - w pierwszych czterech miesiącach tego roku do Antalyi przyjechało około 2 miliony turystów. 9 procent z nich to Polacy.

Publikacja: 06.06.2025 05:47

Polacy do Antalyi latają chętnie nawet zimą. Padł nowy rekord

Foto: AA/ABACA

Od stycznia do kwietnia liczba turystów odwiedzających region Antalya w Turcji wzrosła do około 2 milionów, wynika z danych Ministerstwa Kultury i Turystyki, na które powołuje się turecki portal branży turystycznej Turizmgunlugu.

Najliczniejszą grupę stanowili Niemcy (ok. 531 tysięcy) i Rosjanie (317 tysięcy). W pierwszej dziesiątce najważniejszych rynków źródłowych znalazły się również Wielka Brytania, Polska, Holandia, Litwa, Ukraina, Belgia, Francja i Szwajcaria.

W ujęciu procentowym statystyki przedstawiają się następująco: Wielka Brytania - plus 5,68 procent, Polska - plus 8,9 procent, Holandia - plus 14 procent, Litwa - plus 22,8 procent, Szwajcaria - plus 5,8 procent.

Przewodniczący Stowarzyszenia Profesjonalnych Menedżerów Hoteli, Hakan Saatçioğlu, powiedział w rozmowie z agencją AA, że obserwuje wzrost aktywności turystycznej w regionie, a większość hoteli, które były zamknięte w sezonie zimowym, wznowiła działalność.

Saatçioğlu zaznaczył, że poziom obłożenia w czasie Święta Ofiar (Kurban Bayramı) może sięgnąć nawet 95 procent, a rezerwacje na sezon letni utrzymują się na bardzo wysokim poziomie.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Kontrolerzy ruszają na plaże i do wakacyjnych mieszkań. „Największa akcja w historii”

Coraz więcej turystów przyjeżdża do Antalyi w sezonie zimowym

- Rynek Antalyi uległ znacznemu zróżnicowaniu. W ubiegłym roku odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost na rynkach brytyjskim i polskim, a w tym roku już zimą wpłynęło bardzo dużo rezerwacji z tych krajów - spodziewamy się dalszych wzrostów - informuje.

Jak dodaje, brytyjscy i polscy turyści coraz chętniej wybierają region także na zimowy wypoczynek, co pozytywnie przekłada się na działalność hoteli, które mogą funkcjonować przez cały rok.

Saatçioğlu podkreślił wagę dywersyfikacji rynków źródłowych w turystyce, dodając, że obiekty działające zimą zazwyczaj nie generują zysków - ich głównym celem jest utrzymanie zatrudnienia.

- Dlatego cieszy nas wzrost liczby turystów z Wielkiej Brytanii i Polski, obok tradycyjnych rynków niemieckiego i rosyjskiego. Zimą szczególną rolę odgrywa turystyka kongresowa, sportowa i kulturalna. Turecka Agencja Promocji i Rozwoju Turystyki prowadzi w tym zakresie intensywne działania, których efekty są coraz bardziej widoczne. Coraz więcej obiektów zaczyna ogrzewać swoje baseny zimą, aby móc gościć kluby pływackie – mówi.

Czytaj więcej

Polacy coraz chętniej jeżdżą nad Balaton. Są tam liderem wzrostu
Reklama
Reklama

Z kolei Ahmet Muşut, dyrektor generalny Mary Hotels Alanya, poinformował, że jego gości pochodzą głównie z Niemiec i Wielkiej Brytanii.

- Alanya cieszy się dużą popularnością szczególnie wśród Niemców. W ostatnim czasie również turyści z Wielkiej Brytanii zaczęli licznie przyjeżdżać. Kładziemy duży nacisk na różnorodność rynków. Gościmy także wielu gości z Czech, Albanii i Polski. Nasze obłożenie wynosi ok. 90 procent, co jest bezpośrednim efektem zróżnicowania źródeł ruchu turystycznego - podsumowuje.

Od stycznia do kwietnia liczba turystów odwiedzających region Antalya w Turcji wzrosła do około 2 milionów, wynika z danych Ministerstwa Kultury i Turystyki, na które powołuje się turecki portal branży turystycznej Turizmgunlugu.

Najliczniejszą grupę stanowili Niemcy (ok. 531 tysięcy) i Rosjanie (317 tysięcy). W pierwszej dziesiątce najważniejszych rynków źródłowych znalazły się również Wielka Brytania, Polska, Holandia, Litwa, Ukraina, Belgia, Francja i Szwajcaria.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Popularne Trendy
Urlopowe wybory Polaków. Kobiety odkrywają Europę, mężczyźni wolą Polskę
Popularne Trendy
Nie kończy się dobra passa turystyki chorwackiej. Polacy ciągle w czołówce
Popularne Trendy
Portugalska turystyka bije rekordy. Daje pracę i utrzymanie
Popularne Trendy
Francja - przyciąga miliony, ale traci miliardy
Reklama
Reklama