Greckie Ministerstwo Gospodarki i Finansów poinformowało, że planuje przeprowadzenie ponad 40 tysięcy kontroli w przedsiębiorstwach związanych z sektorem turystycznym – takich jak bary na plażach, stacje paliw, mieszkania wakacyjne, influencerzy i nne firmy prowadzący działalność sezonowo. Kampanię koordynuje Niezależny Urząd ds. Dochodów Publicznych (AADE) i, jak pisze grecki portal branży turystycznej Greek Travel Pages, jest to jedna z największych operacji ostatnich lat.
Czytaj więcej
40,7 miliona turystów z zagranicy odwiedziło Grecję w zeszłym roku. To o 12,8 procent więcej niż...
Kontrolerzy ruszają na plaże i do mieszkań wakacyjnych
W kontrole zaangażowani będą inspektorzy podający się za turystów, prowadzony będzie monitoring z powietrza przy użyciu dronów, wykorzystane zostaną też narzędzia analityczne oparte na sztucznej inteligencji.
- Naszym celem jest przeprowadzenie ponad 40 tysięcy kontroli w tym sezonie i uzyskanie dzięki temu co najmniej takich samych wpływów do budżetu, jak w zeszłym roku, a nawet ich przekroczenie. Wierzę, że nam się uda – zapowiedział rzecznik Ministerstwa Gospodarki i Finansów Omiros Dzapalos w rozmowie z greckimi mediami.
Jak dodał, inspektorzy skupią się przede wszystkim na wyspach o największym natężeniu ruchu turystycznego, gdzie aktywność sezonowa i wyzwania związane z przestrzeganiem przepisów są największe.