– Przedstawiciele branży turystycznej są zainteresowani wprowadzaniem nowych rozwiązań i technologii. Chcą czerpać wiedzę od ekspertów z innych dziedzin i wykorzystywać ich doświadczenia i rozwiązania w pracy – mówi Łukasz Wysocki, prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej, cytowany w komunikacie prasowym.
Jak wyjaśnia, podczas corocznego spotkania branży turystycznej w Gdańsku największy nacisk kładziony jest na omówienie nowych technologii i technik pozyskania klientów. Nowe Trendy w Turystyce nie są jednak spotkaniem jednej branży – innowacyjne rozwiązania dla turystyki będą proponować eksperci z różnych dziedzin, m.in. specjaliści ds. mediów społecznościowych i marketingu.
Wśród przewidzianych tematów warto wymienić nietypowe formy marketingu, studia przypadków promocji miast, omówienie faktów i mitów o turystycznych aplikacjach mobilnych czy zagadnienia związane z zarządzaniem pracownikami. Prelegentami będą m.in. żeglarz i przedsiębiorca Mateusz Kusznierewicz, analityk i doradca ds. turystyki międzynarodowej Peter Hansen, profesor Magdalena Kachniewska z SGH, aktor i trener biznesu Jacek Rozenek, prezes QTravel Agnieszka Kukałowicz i znany z mediów społecznościowych podróżnik Bjorn Troch. Całość poprowadzi dziennikarz Jarosław Kuźniar.
Poza dyskusjami i prelekcjami przewidziano również serię warsztatów. Pierwszy poświęcony będzie promocji przez YouTube. Poprowadzi go Magdalena Daniłoś, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, blogerka i autorka książki o video marketingu. Kolejny, moderowany przez Barbarę Stawarz-Garcię, autorkę książki o marketingu treści, koncentrować się będzie na sposobach dobierania atrakcyjnych tematów publikacji internetowych, a spotkanie prowadzone przez specjalistę ds. promocji na Facebooku i w Linkedin Adiana Martineza zajmie się budową wizerunku w sieci. W programie jest też szkolenie z taktyk prowadzenia konta w serwisach społecznościowych, (autorstwa Łukasza Żelaznego), ze strategii reklamowych na Facebooku (Daniel Kędzierski) u spotkanie poświęcone sztuce skutecznej komunikacji (Piotr Bucki).
W tym czasie jury składające się z ekspertów branży turystycznej i marketingowej wybierze najlepszych uczestników konkursu Tourism Trends Awards, których nagrodzi m.in. za najciekawsze kampanie promocyjne w turystyce i debiuty w branży turystycznej.