Program, organizowany przez MT Targi Polska wspólnie z Kongresem Szefów Kuchni „jest odpowiedzią na potrzebę profesjonalnego przygotowania menedżerów restauracji do prowadzenia biznesu gastronomicznego”.
Jak zapewniają organizatorzy, „przystępna formuła umożliwi swobodne przyswojenie informacji, dostępnych do tej pory na poziomie akademickim. Znajdą się wśród nich zagadnienia z zakresu mikro – i makroekonomii, marketingu, a także zarządzania personelem oraz finansów. Sesja, odbywająca się w trakcie najbliższej edycji EuroGastro, będzie spotkaniem inicjującym cały cykl szkoleniowy dla menedżerów restauracji.
W ramach sesji przedstawione zostaną podstawy mikroekonomii, które są niezbędne we właściwym prowadzeniu biznesu. Uczestnicy dowiedzą się również, czym są oraz jaki mają wpływ na gastronomię i biznes każdej restauracji i kawiarni podstawowe wskaźniki makroekonomiczne. Będzie okazja, aby się przekonać, że terminy PKB per capita, poziom bezrobocia, czy inflacja nie są ważne tylko dla ekonomistów i teoretyków. Można będzie się też dowiedzieć, w jaki sposób właściwie przygotować budżet restauracji, jak wyliczyć ‚food cost’ i jak zarządzać personelem.
Uczestnicy szkolenia poznają bliżej termin marketing mix i sposoby jego zastosowania w biznesie restauracyjnym. Nie będą już miały dla nich tajemnic polityka cenowa oraz kwestie profilowania i targetowania. Dowiedzą się także, jakie grupy docelowe można wyróżnić na rynku restauracyjnym i do kogo kierować ofertę restauracji i kawiarni, jak pozyskać klienta oraz jak go zatrzymać, a także jak budować markę”.
Zajęcia prowadzić będą między innymi znani i wielokrotnie nagradzani szefowie kuchni i właściciele restauracji – Jarosław Uściński, Rafał Wronka i Jarosław Walczyk, doświadczony menedżer i doradca biznesowy, specjalizujący się w branży gastronomicznej, Piotr Rogowski oraz specjalistka w zakresie komunikacji i zarządzania Zuzanna Warowna-Toruńska.