Atrakcyjne turystycznie miasta mają zwykle równie atrakcyjne okolice, na przykład Berlin ze Szprewaldem i Marchią Brandenburską, Frankfurt z regionem Taunus i Rheingau czy Hamburg i Brema z pobliskim wybrzeżem Morza Północnego.
Z regionów wakacyjnych można wybrać się na przyjazne środowisku, wygodne i nieskomplikowane wycieczki jednodniowe ze zwiedzaniem krajoznawczym i zakupami w mieście.
Same miasta oferują również szeroki wachlarz ofert turystycznych na wodzie, w parkach, na terenach zielonych i w ogródkach piwnych.
Ostatnie badania przeprowadzone przez European Travel Commission wykazały, że entuzjaści życia w mieście są pierwszymi, którzy chcą ponownie podróżować. Życie miejskie w Niemczech to nie tylko historyczne budynki i muzea, to jest też sposób życia.
ZOBACZ TAKŻE: Niemcy – 2021 rokiem uzdrowisk i miasteczek
A co z podróżującymi służbowo? Niemcy to także organizator wielkich targów i konferencji.
Ten segment pozostanie sporym wyzwaniem jeszcze przez długi czas. Rzeczywiście udział podróży służbowych w turystyce przyjazdowej do Niemiec w 2019 roku był ponadprzeciętnie wysoki i wynosił 23 procent w skali międzynarodowej. Po pierwsze dlatego, że jesteśmy wiodącą lokalizacją targów na świecie, a po drugie dlatego, że Niemcy zajmują znaczącą pozycję jako miejsce konferencji w Europie.
Właśnie w tych obszarach spodziewamy się poważnych zmian. W przyszłości z pewnością na popularności zyskają substytuty, takie jak wirtualne formaty wydarzeń i eventy hybrydowe.
Od jakich rynków oczekuje pani, że wszystko będzie takie samo jak wcześniej?
Nie sądzę, aby znowu było tak samo jak wcześniej, nawet jeśli będziemy mogli ponownie podróżować bez ograniczeń, to czujność i ostrożność, będą wpływać na nasze wrażenia z podróży.
Ogólnie rzecz ujmując, rynki nam bliskie odbudowują się szybciej niż rynki dalekie. W przypadku rynków zagranicznych linie lotnicze ponownie zwiększą swój wolumen dopiero wtedy, gdy zauważą odpowiedni popyt. Ze względów ekonomicznych i ekologicznych wysoki wskaźnik wykorzystania będzie odgrywał jeszcze większą rolę niż dotychczas.
Jednak widzimy również, że wielu podróżnych bardzo precyzyjnie określa warunki, w jakich będą ponownie podróżować. Do najważniejszych punktów należy znaczny spadek liczby zakażeń w kraju docelowym, dostępność szczepionek i możliwości podróżowania, których nie ograniczają przepisy dotyczące kwarantanny.
Mając na uwadze bliski termin wprowadzenia szczepień mamy nadzieję na znaczne ożywienie międzynarodowego popytu już w 2021 roku. Marka „Reiseland Deutschland – Germany Simply Inspiring” przeprowadzi nas także i przez ten trudny czas.
Źródło: Niemiecka Centrala Turystyki (DZT)