Lotnisko Chopina włącza się w turystyczną promocję Warszawy

Lotnisko Chopina wstępuje w szeregi Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Największy polski port lotniczy i WOT zapowiadają wspólne działania na rzecz rozwoju turystyki, promocji stolicy i odbudowy rynku turystyki przyjazdowej.

Publikacja: 11.03.2021 17:56

Lotnisko Chopina włącza się w turystyczną promocję Warszawy

Foto: Fot. Dariusz Kłosiński

Lotnisko Chopina i Warszawska Organizacja Turystyczna łączą siły, by działać na rzecz rozwoju turystyki, promocji Warszawy i regionu – piszą stołeczny port lotniczy i WOT we wspólnym komunikacie.

– W 2019 roku Lotnisko Chopina obsłużyło prawie 40 procent wszystkich pasażerów ruchu lotniczego, co czyni je niekwestionowanym liderem branży lotniczej i istotnym elementem turystyki w Polsce. Cieszymy się, że swoimi działaniami możemy wspierać rozwój miasta, do którego chcą przyjeżdżać turyści z całej Europy i świata. Dlatego otwieramy się na współpracę z Warszawską Organizacją Turystyczną, która będzie korzystna dla obu stron – mówi rzecznik Lotnika Chopina Piotr Rudzki, cytowany w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Lotnisko Chopina z systemem usprawniającym obsługę lotów

– O wspólnych projektach z lotniskiem myśleliśmy od dawna. Można powiedzieć, że jeśli wśród członków Warszawskiej Organizacji Turystycznej brakowało jakiegoś dużego gracza, to było nim właśnie Lotnisko Chopina – dodaje prezes WOT Barbara Tutak. – Już wstępne rozmowy pokazują, że mamy dużo pomysłów i ciekawie się wzajemnie inspirujemy. Jednym ze wspólnych priorytetów jest sprawienie, aby niepowtarzalne, turystyczne doświadczenie Warszawy zaczynało się już na lotnisku – zdradza.

WOT ma 115 członków, są wśród nich sieci hotelowe, instytucje kultury, lokale gastronomiczne, biura turystyki przyjazdowej, organizatorzy konferencji i kongresów oraz spółki miejskie. Organizacja powstała z inicjatywy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

ZOBACZ TAKŻE: WOT: Tylko razem odbudujemy warszawską turystykę

Lotnisko Chopina chwali się największym ruchem pasażerskim w Europie Środkowo-Wschodniej. W ubiegłym roku niemal co trzeci jego pasażer przesiadał się na nim na dalsze loty. W nadchodzącym sezonie letnim port zaoferuje ponad 100 połączeń regularnych i ponad 50 czarterowych. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”.

Lotnisko Chopina i Warszawska Organizacja Turystyczna łączą siły, by działać na rzecz rozwoju turystyki, promocji Warszawy i regionu – piszą stołeczny port lotniczy i WOT we wspólnym komunikacie.

– W 2019 roku Lotnisko Chopina obsłużyło prawie 40 procent wszystkich pasażerów ruchu lotniczego, co czyni je niekwestionowanym liderem branży lotniczej i istotnym elementem turystyki w Polsce. Cieszymy się, że swoimi działaniami możemy wspierać rozwój miasta, do którego chcą przyjeżdżać turyści z całej Europy i świata. Dlatego otwieramy się na współpracę z Warszawską Organizacją Turystyczną, która będzie korzystna dla obu stron – mówi rzecznik Lotnika Chopina Piotr Rudzki, cytowany w komunikacie.

Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty
Tendencje
Minister: Grecka turystyka musi poprawić cztery elementy, żeby się rozwijać