Qatar Airways: Latamy zgodnie z planem

AFP

Operacje Qatar Airways z i do Dohy przebiegają bez zakłóceń, większość lotów realizowana jest zgodnie z harmonogramem – podają arabskie linie lotnicze, dotknięte blokadą ze strony państw Rady Współpracy Zatoki Perskiej

Jak podaje przewoźnik w komunikacie prasowym, w zeszłym tygodniu zrealizował on około 1200 lotów pomiędzy Dohą i 150 miastami z siatki połączeń. W przypadku 90 procent lotów, wylot był opóźniony o nie więcej niż 15 minut.

Qatar Airways zapowiada też, że w nadchodzących miesiącach zwiększy siatkę połączeń. Wczoraj linie uruchomiły loty bezpośrednie do Dublina w Irlandii. 4 lipca wprowadzi loty do francuskiej Nicei, a 17 lipca do Skopje w Macedonii. Wśród nowych kierunków planowanych na 2017 i 2018 rok są też: Las Vegas (USA), Canberra (Australia), Douala (Kamerun), Libreville (Gabon), Medan (Indonezja), Rio de Janeiro (Brazylia), Santiago (Chile) i Sarajewo (Bośnia i Hercegowina).

Na początku zeszłego tygodnia linie opublikowały roczny raport za rok finansowy 2017. Odnotowały w nim zysk netto 541 milionów dolarów, co oznacza roczny wzrost obrotów o 21,7 procent. Raport wykazuje także wzrost dochodów o 10,4 procent w skali roku.

– Globalna działalność Qatar Airways przebiega sprawnie, a obecna sytuacja nie ma wpływu na większość naszych połączeń. W Qatar Airways pracujemy jak dotychczas – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, dyrektor generalny grupy Qatar Airways Akbar Al Baker.

– Ta blokada jest bezprecedensowa i stanowi bezpośrednie naruszenie konwencji gwarantującej prawo lotów cywilnych. Wzywamy ICAO do ogłoszenia bezprawności takich działań. Nie jesteśmy organizacją polityczną, jesteśmy linią lotniczą, a ta blokada pozbawiła nas naszych praw – dodaje.

Aby zapewnić wsparcie zaniepokojonym blokadą pasażerom, linie wzmocniły działanie call center i działu mediów społecznościowych. Zaoferowały również większą elastyczność w zakresie zwrotów i zmian rezerwacji dla pasażerów dotkniętych restrykcjami. Przewoźnik wdrożył także nową funkcję na Facebooku, oferując podróżnym możliwość rozmowy telefonicznej z pracownikiem linii w dogodnym terminie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Turyści Itaki wrócili z Tajlandii

Samolot z ponad 300 turystami biura Itaka, który z powodu awarii utknął w Tajlandii, ...

Coraz tańsze pięć gwiazdek

W obiektach pięciogwiazdkowych hotelowa doba staniała w sierpniu o 2,25 procent, porównuje rok do ...

Troje Polaków zginęło w wypadku w Egipcie

Troje polskich obywateli zginęło w wypadku drogowym w Egipcie. Jedną z ofiar jest wieloletnia ...

Zmiana pokoleniowa w Neckermannie – oficjalny komunikat

Dziękujemy Krzysztofowi za 22 lata wybitnej, pełnej zaangażowania i pasji pracy – mówi dyrektor ...

IATA: Dosyć wstydu z powodu latania

Kampanię przeciw ruchowi wytykania, jako czegoś wstydliwego, latania samolotami (flight shaming) zamierza uruchomić Międzynarodowe ...

Mniej chętnych na nocleg w trzech gwiazdkach

W lutym najmocniej podrożały noclegi w obiektach niekategoryzowanych i hotelach o standardzie jednej gwiazdki. ...