FlixBus zintegruje Polskiego Busa z Europą

FlixBus i PolskiBus rozpoczynają współpracę, w ramach której zintegrują siatkę połączeń. Autokary PolskiegoBusa do połowy przyszłego roku będą przemalowane na barwy FlixBusa

Publikacja: 18.12.2017 18:06

FlixBus zintegruje Polskiego Busa z Europą

Foto: materiały prasowe

– Rozpoczynamy strategiczną współpracę obu firm. To nie jest przejęcie – zapewniał na poniedziałkowej konferencji prasowej dyrektor niemieckiego FlixBusa w Polsce Michał Leman. – Zmienia się marka i platforma sprzedaży. Wszystkie bilety, które zostały sprzedane przez PolskiegoBusa mają ważność. Wszystkie autobusy jeżdżą, wszystkie połączenia zostają, nikt niczego nie zamyka. Wszystkie te elementy będą funkcjonować nie tylko do świąt Bożego Narodzenia, ale jeszcze nawet dalej niż święta Wielkiej Nocy.

– Liczymy na zainteresowanie nowej grupy klientów autobusami FlixBusa. Z początkiem 2018 roku w pełni zintegrujemy obie siatki połączeń – dodał.

Autokary Polskiego Busa do połowy przyszłego roku mają zostać przemalowane na barwy FlixBusa, czyli zmienią kolor z czerwonego na zielony.

Dzięki integracji platformy sprzedażowej i siatki połączeń firmy PolskiBus będzie mógł oferować pasażerom dalekobieżne połączenia autobusowe, nowe połączenia krajowe i międzynarodowe z kilku polskich miast do Niemiec, Austrii, Czech, na Węgry i Słowację.

– Jesteśmy przekonani, że innowacyjnej technologii FlixBusa, wysokiej jakości bezpieczeństwu i najwyższej jakości usługom zdobędziemy nowych pasażerów i rozpoczniemy nową erę na polskim rynku przejazdów autobusowych – mówił z kolei dyrektor Polskiego Busa Piotr Bezulski.

FlixBus ma już kilku partnerów w Polsce, ale będzie rozmawiał z kolejnymi, aby docelowo mieć ich kilkunastu w naszym kraju.

Model biznesowy firmy FlixBusa opiera się na ścisłej współpracy z lokalnymi przewoźnikami – w ciągu czterech lat działalności FlixBus nawiązał współpracę z 250 partnerami autobusowymi w całej Europie. Zajmuje się technologią, sprzedażą biletów, obsługą klientów, planowaniem i rozwojem sieci, a także marketingiem i sprzedażą. Lokalni partnerzy odpowiadają zaś za codzienną eksploatację autobusów.

Wszyscy pasażerowie mają mieć zapewnione: darmowe Wi-Fi zarówno w Polsce, jak i za granicą, dużo miejsca na nogi, klimatyzację i gniazdka z elektrycznością przy każdym siedzeniu.

FlixBus jest europejską firmą, która weszła na rynek w 2013 roku. Autobusy FlixBus dziennie wykonują 200 tys. połączeń do 1,4 tys. miast w 26 krajach, w tym m.in. w Niemczech, Austrii, Danii, Holandii, Chorwacji, Polsce, Francji. W 2016 roku autobusy FlixBusa przewiozły 30 milionów pasażerów. Firma zatrudnia 6 tys. kierowców w 250 partnerskich firmach.

PolskiBus.com jest własnością Souter Holdings Poland. W ciągu sześciu lat firma przewiozła autobusami 25 mln pasażerów. Ma dwie bazy operacyjne: w Warszawie i we Wrocławiu. W czerwcu 2011 r. firma uruchomiła połączenia krajowe w Polsce oraz połączenia do Niemiec, Austrii, Czech, na Węgry i Słowację.

– Rozpoczynamy strategiczną współpracę obu firm. To nie jest przejęcie – zapewniał na poniedziałkowej konferencji prasowej dyrektor niemieckiego FlixBusa w Polsce Michał Leman. – Zmienia się marka i platforma sprzedaży. Wszystkie bilety, które zostały sprzedane przez PolskiegoBusa mają ważność. Wszystkie autobusy jeżdżą, wszystkie połączenia zostają, nikt niczego nie zamyka. Wszystkie te elementy będą funkcjonować nie tylko do świąt Bożego Narodzenia, ale jeszcze nawet dalej niż święta Wielkiej Nocy.

Pozostało 82% artykułu
Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku