Dzięki temu oferta Dworca onLine, obejmująca 200 przewoźników z ponad pół tysiącem połączeń do 300 miejscowości w Polsce, wzbogaci się o połączenia do 700 miejscowości za granicą. Polonus porozumiał się także w sprawie sprzedaży biletów poprzez system Małopolskich Dworców Autobusowych w Krakowie i Nowym Sączu.

– Pasażerowie otrzymają łatwiejszy dostęp do biletów, a przewoźnicy lepiej wypełnione autobusy – tłumaczy dyrektor operacyjny Polonusa Andrzej Paździński. Polonus rozpocznie także sprzedaż biletów autobusowych w salonikach Ruch, których jest 2 tysiące, oraz przez mobilną aplikację Sky cash.

– Najwyższy czas, aby polscy operatorzy połączyli swoje systemy biletowe, co jest z korzyścią dla klienta. Było to możliwe dopiero pod naciskiem konkurencji Flixbusa – zauważa analityk rynku autobusowego Aleksander Kierecki. Dodaje ze nie jest wykluczone, że do współpracy dojdą kolejni operatorzy. Dla przypomnienia, Flixbus przejął obsługę połączeń Polskiego Busa, który od początku działalności w Polsce zainwestował ponad 90 mln złotych w tabor i wynajem biur. Zanotował on stratę operacyjną 70 mln złotych.

PKS Polonus zapowiada, że przygotowuje się też do inwestycji na warszawskim Dworcu Zachodnim i do rozpoczęcia kolejnego etapu modernizacji taboru. W ciągu najbliższych 9 miesięcy przewoźnik chce kupić 7 nowych autokarów przeznaczonych do komunikacji dalekobieżnej, w tym międzynarodowej.

Zdaniem władz spółki wdrożenie nowej strategii rozwoju może przynieść Polonusowi na koniec 2018 roku 5-8-procentowy wzrost liczby pasażerów i sprzedaż biletów sięgającą 5 milionów sztuk.