Według portalu aerotelegraph.com niemiecka czarterowa linia lotnicza Germania potrzebowała 20 milionów euro, żeby dalej działać. Taką kwotę powinna była pozyskać do 27 grudnia zeszłego roku. Nie wiadomo, jakie rozwiązanie krótkoterminowe pozwoliło jej funkcjonować do dziś.

8 stycznia tego roku przewoźnik poinformował, że analizuje różne możliwości finansowania, które pomogą mu utrzymać płynność finansową. „Chodzi o znalezienie odpowiedzi na podstawowe pytanie, w jaki sposób jako średniej wielkości firma możemy działać z sukcesem w środowisku zdominowanym przez przewoźników o strukturze działania zbliżonej do koncernowej” – pisała firma w oświadczeniu zamieszczonym na swojej stronie internetowej. Jednocześnie linia podkreślała, że obecna sytuacja nie wpływa na działalność operacyjną, a wszystkie loty odbywają się zgodnie z planem.

We wspomnianym oświadczeniu przewoźnik pisał, że w ostatnim czasie europejska branża lotnicza bardzo się zmienia, a zeszły rok był pełen wyzwań. Konkretnie chodzi o wzrost cen paliwa lotniczego, spadek wartości euro do dolara, opóźnienia w dostarczaniu samolotów czy usterki techniczne.

Wedle niemieckiego portalu branżowego fvw.de właściciel Germanii Karsten Balke poinformował wczoraj w nocy pracowników, że pojawiły się pierwsze wiążące obietnice, dzięki którym płynność finansowa w najbliższej przyszłości ma być utrzymana. Dziś portal ten podaje, że Germania otrzymała już pierwsze pieniądze. Mają one pochodzić z dwóch różnych źródeł, ale nie wiadomo, jaka jest to kwota. Przewoźnik potrzebuje w tej chwili większego zastrzyku finansowego niż pod koniec roku. Według informacji uzyskanych przez portal Airliners.net jest to już 65 milionów euro. Z bilansu na koniec roku rozliczeniowego 2016 (ostatni dostępny raport opublikowany przez firmę), wynika, że pasywa wynosiły wówczas 32 miliony euro.

Germania to niezależna linia lotnicza, działająca od ponad 30 lat. Obsługuje trasy krótkiego i średniego zasięgu z 18 lotnisk europejskich. Jej siatka liczy ponad 60 kierunków w Europie, Afryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Z usług przewoźnika korzystają ponad 4 miliony pasażerów rocznie, którzy – inaczej niż w większości linii czarterowych – w cenie biletu otrzymują przekąski, napoje i gazety. Germania działa na rynku przewozów regularnych, czarterowych i cargo. Wspólnie ze szwajcarską spółką Germania Flug i bułgarską Eagle ma 37 samolotów.