Lufthansa zapłaci za sprzedaż usług dodatkowych?

AFP

Grupa Lufthansa zastanawia się, jak wypłacać agentom prowizję za sprzedaż usług dodatkowych. Co prawda istnieją już modele biznesowe, które to umożliwiają, ale w sieci agencyjnej są rzadko stosowane

Szef sprzedaży w Grupie Lufthansa Alexander Karst powiedział na kongresie zorganizowanym przez DRV (Deutscher ReiseVerband – odpowiednik naszej PIT), że firma analizuje, w jaki sposób mogłaby wynagradzać agentów za oferowanie pasażerom produktów pozalotniczych.

– Dyskutujemy o stworzeniu modeli współpracy, dzięki którym moglibyśmy wesprzeć sprzedaż usług dodatkowych – informuje Karst, cytowany przez portal branżowy Touristik Aktuell. Co prawda istnieje wiele rozwiązań umożliwiających taką gratyfikację, ale są one rzadko stosowane w sieci agencyjnej.

Czytaj też: „Lufthansa wie, jak zminimalizować opóźnienia”.

Dyrektor mówił o tym w kontekście wdrażania nowego systemu sprzedaży ofert stworzonego przez IATA – chodzi o NDC (new distribution capability), który powstał w odpowiedzi na problemy z przedstawianiem pełnego zakresu oferty przez globalne systemy dystrybucji (GDS). Dzięki niemu linie lotnicze mogą sprzedawać nie tylko bilety, ale też takie usługi, jak pierwszeństwo wejścia na pokład, przewóz dodatkowego bagażu, specjalne menu na pokładzie i wiele innych. Obecnie robią to przede wszystkim za pośrednictwem swoich stron internetowych i własnych systemów rezerwacyjnych.

W czasie wspomnianego kongresu agenci doszli do wniosku, że korzystanie z NDC może być dla nich intratne. Dotąd nie było wiadomo, jak mogliby na tym zarabiać. Wydawało się, że jedynym sposobem jest wprowadzenie opłaty transakcyjnej. Jürgen Siebenrock z Lufthansy dodał, że firma rozmawia na ten temat z DRV i podkreślił znaczenie zewnętrznej sieci sprzedaży dla przewoźnika.

Zobacz też: „Przegrupowanie w Grupie Lufthansy. Nowy pomysł na Brussels Airlines”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Thomas Cook szuka nowego prezesa

Frank Meysman funkcję prezesa Thomasa Cooka pełni od 2011 roku. Co prawda na stanowisku ...

Booking.com może (jednak) żądać najlepszych cen

Sąd okręgowy w Düsseldorfie orzekł, że Booking.com ma prawo umieścić w umowie z hotelami ...

FlixBus łączy siły z Eurolines i isilines

FlixBus negocjuje z Grupą Transdev kupno dwóch spółek oferujących dalekobieżne połączenia autobusowe – Eurolines ...

Koniec horroru z płaczącymi dziećmi w samolotach

Japan Airlines wyciąga rękę do tych, dla których płaczące dziecko w pobliżu to koszmar. ...

W biurach podróży coraz mniej „lastów”

O 9,1 procent więcej niż przed rokiem klientów odwiedziło biura podróży w minionym tygodniu. ...

Wolontariusze łatają rzymskie dziury

Grupa mieszkańców Rzymu zirytowanych coraz gorszym stanem dróg powołała stowarzyszenie, które naprawia dziury w ...