Czy linie lotnicze powinny płacić kary za zbyt tanie bilety?

AFP

Niemiecka partia CSU chce, aby przewoźnicy lotniczy płacili kary za sprzedaż biletów w zbyt niskich cenach. Chodzi jej o loty w Europie kosztujące mniej niż 50 euro

Niemiecka partia CSU chce obciążyć linie lotnicze podatkiem-karą za sprzedaż biletów poniżej 50 euro – donosi portal Touristik Aktuell. Miałoby to dotyczyć rejsów realizowanych na trasach europejskich. Deputowany do Bundestagu, minister transportu w latach 2013-2017, Alexander Dobrindt mówi, że woli ochronę środowiska od wojny cenowej. – Bilety za 9 euro po Europie nie mają nic wspólnego ani z gospodarką rynkową, ani z ochroną klimatyczną – twierdzi. Bawarski oddział partii chciałby nawet wprowadzić minimalną cenę za przelot.

Czytaj też: „Europejskie linie lotnicze będą się konsolidować”.

Propozycja nie została przychylnie przyjęta przez rząd. Do dyskusji na ten temat chętnie stanąłby natomiast prezes Niemieckiego Stowarzyszenia Przedsiębiorstw Lotniczych (Bundesverband der Deutschen Luftverkehrswirtschaft – BDL), Matthias von Randow. – Żaden z naszych członków nie ma w tym interesu w sprzedawaniu biletów zbyt tanio, ponieważ musi zdobyć pieniądze na działalność operacyjną, pensje i inwestycje – mówi prezes w rozmowie z agencją dpa, na którą powołuje się Touristik Aktuell.

Z kolei Stowarzyszenie Portów Lotniczych ADV pomysł polityka CSU całkowicie odrzuca, proponując w zamian anulację niektórych połączeń krajowych. – Są trasy, na których nie trzeba latać – mówi prezes ADV i jednocześnie szef frankfurckiego lotniska, Stefan Schulte, w rozmowie z „Süddeutsche Zeitung”. Schulte ma na myśli przeloty na odcinkach krótszych niż 400 kilometrów. Zaznacza jednocześnie, że kto chce ograniczyć taki ruch, musi zapewnić podróżnym atrakcyjną opcję. – Wiadomo natomiast, że przy długich rejsach samolotu nie da się zastąpić. Podobnie jest w ruchu po kontynencie europejskim – dodaje.

Zobacz także: „KLM: Czy na pewno musisz lecieć?”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Turcja – koniec stanu wyjątkowego

Władze w Ankarze postanowiły nie przedłużać stanu wyjątkowego, który trwał dwa lata W lipcu ...

Polish Prestige Hotels dołącza do IGHP

– Dziś czujemy, że znaczne zwiększenie siły konkurencyjnej wobec międzynarodowych sieci hoteli jest kolejną ...

Itaka: Czekamy na więcej danych

„Czekamy na szczegóły dotyczące ewentualnych obostrzeń epidemicznych w poszczególnych krajach, ilości miejsc w samolotach ...

Smartwings przejmuje polskie trasy Travel Service

Smartwings, spółka-córka Travel Service, przejmie w przyszłym roku 13 połączeń z Warszawy i Katowic. ...

Lotowscy związkowcy: Zamiast strajku pikieta

Zamiast zaplanowanego na jutro strajku, pracownicy LOT-u przeprowadzą pikietę przed siedzibą spółki. Związkowcy uzasadniają ...

Berlińskie lotniska znów strajkują

Z powodu rozpoczętego rano strajku personelu naziemnego na lotniskach Tegel i Schoenefeld w Berlinie ...