Brytyjczycy mniej lubią swoją linię lotniczą

Fot. Bloomberg

W ocenie brytyjskich klientów British Airways ma coraz gorsze usługi. W rankingu na przewoźników na krótkich trasach wylądował na trzecim miejscu od końca.

W 2015 r. brytyjskiego przewoźnika uznano za najlepszego na krótkich trasach, ale od tamtej pory spadał w ankiecie grupy konsumenckiej Which. A w tym roku spadł o dwa miejsca. W ocenie przewoźników na trasach międzykontynentalnych wypadł jeszcze gorzej, zajmując przedostatnie miejsce, wygrał jedynie z American Airlines. W tym segmencie najlepszy okazał się Singapore Airlines – odnotował Reuters.

W łącznej ocenie klientów British Airways zdobył 55 procent dobrych ocen za loty na krótkich trasach, o jeden punkt procentowy więcej niż w 2018 roku. Tyle samo w ocenie lotów dalekiego zasięgu, rok wcześniej miał 58 procent. Ryanair tymczasem poprawił wynik z 40 do 44 procent.

Rzeczniczka British Airways stwierdziła, że to opracowanie nie odzwierciedla ustaleń samego przewoźnika. – Nasze dane pokazują, że zadowolenie klientów wzrosło i nadal rośnie – powiedziała.

Ryanair wypadł najgorzej na krótkich trasach. Podobnie jak przed rokiem jego brytyjski konkurent easyJet znalazł się w środku, a inna tania linia, Jet2, była jedną z najlepszych.

Wyjeżdżający na urlop skarżyli się, że Ryanair każe im płacić ze wszelkie dodatki, także za bagaż, w British Airways nisko ocenili jakość posiłków i napojów, wygodę foteli i stosunek jakości do ceny biletu.

W 2017 roku linia przestała oferować bezpłatne posiłki w klasie ekonomicznej na krótkich trasach. Na opinię o niej miały też wpływ ostatnie problemy techniczne: awarie systemu komputerowego i 48-godzinny strajk pilotów we wrześniu.

W ankiecie przeprowadzonej we wrześniu uczestniczyło 6535 pasażerów, którzy odpowiadali na pytania o ich wrażenia z latania samolotami z Wielkiej Brytanii.

Mogą Ci się również spodobać

Kolorowy rok Prima Holiday

Sezon 2017 był najlepszy w pięcioletniej historii Prima Holiday. Połowa klientów biura podróży pojechała ...

TUI: nowa platforma, stare rady dla turystów

TUI przygotowało nową platformę informacyjną. Na portalu travel.me znajdują się artykuły blogerów, ekspertów turystycznych ...

Pierwsze certyfikaty polskich marek turystycznych rozdane

Lublin, Toruń, Śląsk Cieszyński, Beskidy i Kraina Lessowych Wąwozów to pięć pierwszych turystycznych marek ...

LOT inauguruje połączenie do Bejrutu

Dziś o godzinie 22.30 z Lotniska Chopina w Warszawie wystartuje pierwszy samolot Polskich Linii ...

W sierpniu w Modlinie padły dwa rekordy

W sierpniu lotnisko w Modlinie obsłużyło rekordową liczbę pasażerów – w skali miesiąca pierwszy ...

Inwestorzy zainteresowani hotelami o niższym standardzie

Nie tylko luksusowe hotele przyciągają zagranicznych inwestorów do Polski. W najbliższych latach inwestycje w ...