Lotnisko Chopina włącza się w turystyczną promocję Warszawy

Lotnisko Chopina wstępuje w szeregi Warszawskiej Organizacji Turystycznej. Największy polski port lotniczy i WOT zapowiadają wspólne działania na rzecz rozwoju turystyki, promocji stolicy i odbudowy rynku turystyki przyjazdowej.

Publikacja: 11.03.2021 17:56

Lotnisko Chopina włącza się w turystyczną promocję Warszawy

Foto: Fot. Dariusz Kłosiński

Lotnisko Chopina i Warszawska Organizacja Turystyczna łączą siły, by działać na rzecz rozwoju turystyki, promocji Warszawy i regionu – piszą stołeczny port lotniczy i WOT we wspólnym komunikacie.

– W 2019 roku Lotnisko Chopina obsłużyło prawie 40 procent wszystkich pasażerów ruchu lotniczego, co czyni je niekwestionowanym liderem branży lotniczej i istotnym elementem turystyki w Polsce. Cieszymy się, że swoimi działaniami możemy wspierać rozwój miasta, do którego chcą przyjeżdżać turyści z całej Europy i świata. Dlatego otwieramy się na współpracę z Warszawską Organizacją Turystyczną, która będzie korzystna dla obu stron – mówi rzecznik Lotnika Chopina Piotr Rudzki, cytowany w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: Lotnisko Chopina z systemem usprawniającym obsługę lotów

– O wspólnych projektach z lotniskiem myśleliśmy od dawna. Można powiedzieć, że jeśli wśród członków Warszawskiej Organizacji Turystycznej brakowało jakiegoś dużego gracza, to było nim właśnie Lotnisko Chopina – dodaje prezes WOT Barbara Tutak. – Już wstępne rozmowy pokazują, że mamy dużo pomysłów i ciekawie się wzajemnie inspirujemy. Jednym ze wspólnych priorytetów jest sprawienie, aby niepowtarzalne, turystyczne doświadczenie Warszawy zaczynało się już na lotnisku – zdradza.

WOT ma 115 członków, są wśród nich sieci hotelowe, instytucje kultury, lokale gastronomiczne, biura turystyki przyjazdowej, organizatorzy konferencji i kongresów oraz spółki miejskie. Organizacja powstała z inicjatywy Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.

ZOBACZ TAKŻE: WOT: Tylko razem odbudujemy warszawską turystykę

Lotnisko Chopina chwali się największym ruchem pasażerskim w Europie Środkowo-Wschodniej. W ubiegłym roku niemal co trzeci jego pasażer przesiadał się na nim na dalsze loty. W nadchodzącym sezonie letnim port zaoferuje ponad 100 połączeń regularnych i ponad 50 czarterowych. Lotniskiem zarządza Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”.

Lotnisko Chopina i Warszawska Organizacja Turystyczna łączą siły, by działać na rzecz rozwoju turystyki, promocji Warszawy i regionu – piszą stołeczny port lotniczy i WOT we wspólnym komunikacie.

– W 2019 roku Lotnisko Chopina obsłużyło prawie 40 procent wszystkich pasażerów ruchu lotniczego, co czyni je niekwestionowanym liderem branży lotniczej i istotnym elementem turystyki w Polsce. Cieszymy się, że swoimi działaniami możemy wspierać rozwój miasta, do którego chcą przyjeżdżać turyści z całej Europy i świata. Dlatego otwieramy się na współpracę z Warszawską Organizacją Turystyczną, która będzie korzystna dla obu stron – mówi rzecznik Lotnika Chopina Piotr Rudzki, cytowany w komunikacie.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku