W biurach podróży: Egipt traci po zamachach

W tygodniu przed świętami wielkanocnymi Polacy nie mieli głowy do robienia zakupów w biurach podróży. W porównaniu z tym samym okresem sprzed roku sprzedaż wycieczek była mniejsza o 7,9 procent

Publikacja: 19.04.2017 08:48

W biurach podróży: Egipt traci po zamachach

Foto: PZOT

Taki wniosek nasuwa ostatni raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki*. Jak pokazują zebrane przez tę organizację dane, w piętnastym tygodniu tego roku turyści kupili o 13,2 procent mniej niż przed rokiem podróży samolotowych i o 42,9 procent mniej wyjazdów autokarowych. Za to o wiele chętniej sięgali po oferty „z dojazdem własnym", tych biura podróży sprzedały 87,1 procent więcej.

Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży - ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku

Ulubionymi kierunkami wyjazdów wakacyjnych w ostatnim tygodniu były: Grecja, Hiszpania, Turcja, Bułgaria, Włochy, Egipt, Chorwacja, Cypr, Portugalia i Albania. Zwraca uwagę, że Egipt, który w ostatnich tygodniach lądował już nawet na trzecim miejscu tego rankingu, przesunął się na miejsce szóste. Prawdopodobnie to efekt wrażenia, jakie zrobiły na klientach biur podróży ostatnie zamachy na kościoły koptyjskie, które miały miejsce w Niedzielę Palmową, 9 kwietnia, a w których zginęło ponad 40 ludzi.

Zmiany cen wycieczek w przedświątecznym tygodniu nie były znaczące. Jeśli chodzi o najpopularniejsze kierunki, to za wypoczynek w Antalyi klienci płacili średnio 2183 złote (o 3,4 proc. mniej niż tydzień wcześniej), w Heraklionie na Krecie 2828 złotych (mniej o 3,1 proc.), w Burgas 2144 złotych (więcej o 3,5 proc.), Hurghadzie 2292 złotych (mniej o 3,3 proc.), a na Teneryfie 3049 złotych (bez zmian).

Zmiana średniej ceny wyjazdów - wybrane kierunki, ostatnie tygodnie

Źródło wykresów: PZOT

*Raport obejmuje 15. tydzień roku, czyli okres od 10 do 16 kwietnia 2017 roku. Polski Związek Organizatorów Turystyki przygotował go na podstawie informacji z systemu rezerwacyjnego MerlinX. Dane MerlinX pokazują prawdopodobnie wyniki nieco ponad połowy rynku. Nie zawierają jednak sprzedaży lub tylko mniejszą jej część, takich biur podróży jak Itaka, TUI, Rainbow czy Neckermann.

Taki wniosek nasuwa ostatni raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki*. Jak pokazują zebrane przez tę organizację dane, w piętnastym tygodniu tego roku turyści kupili o 13,2 procent mniej niż przed rokiem podróży samolotowych i o 42,9 procent mniej wyjazdów autokarowych. Za to o wiele chętniej sięgali po oferty „z dojazdem własnym", tych biura podróży sprzedały 87,1 procent więcej.

Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży - ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?