W ostatnich tygodniach niemiecka branża dużo rozmawiała, czy należy jeszcze udostępniać turystom papierowe dokumenty podróży. Przyczynkiem do dyskusji było TUI, które ogłosiło, że poprzestanie na elektronicznych pakietach do samodzielnego wydrukowania w domu.

Jak informuje portal Travel Talk, zrzeszenie agencyjne QTA zamierza decyzję TUI i innych organizatorów wykorzystać dla własnych potrzeb. Organizacja podpisała właśnie umowę z firmą Infox, która będzie przygotowywać dla klientów, na zlecenie biur agencyjnych, odpowiednie zestawy. – Przejmując produkcję dokumentów podróży, wykorzystujemy okazję do jeszcze mocniejszego zaprezentowania biura agencyjnego klientowi – uważa Thomas Bösl, przedstawiciel QTA.

Usługa ma być uruchomiona do końca pierwszego kwartału przyszłego roku. Jeśli pomysł się przyjmie, będzie stopniowo rozwijany. Dokumenty zostaną opatrzone logo agenta, pismem przewodnim, zawieszkami na bagaż i kuponami od reklamodawców. Usługa kosztuje od 1,49 euro za zestaw. Do tego dochodzi 5 euro opłaty miesięcznej. Aby maksymalnie obniżyć koszty, QTA chce współpracować z różnymi partnerami, którzy w dokumentach będą mogli zamieszczać swoje reklamy. Na pierwszym etapie mają to być regiony turystyczne. W następnej kolejności pozyskiwani będą także inni reklamodawcy.