Jak przypomina Amadeus, pracownicy tworzący rozkłady lotów muszą tworzyć harmonogramy, uwzględniając dostępność załóg, samolotów i bramek do odprawy, rozkłady linii konkurencyjnych, ewentualne zakłócenia i wymagania klientów. Zdaniem koncernu linie lotnicze, które zdołają zoptymalizować rozkłady lotów, mogą zwiększyć swoje przychody o 1-3 procent.

Nowy pakiet rozwiązań, efekt partnerstwa Optymu i Amadeusa, wykorzystuje algorytmy umożliwiające tworzenie harmonogramów lotów w oparciu o dokładne prognozy. Stworzenie nowego rozkładu zajmuje kilka godzin, bez względu na to, czy bazuje on na poprzedniej wersji harmonogramu, czy jest rozpisywany od nowa.

Amadeus podaje, że wsparł Optyma wiedzą, pieniędzmi i kontaktami, które umożliwią firmie szybszą i lepszą sprzedaż oprogramowania.

Pakiet rozwiązań do planowania sieci połączeń jest dostępny w sprzedaży pod nazwą Amadeus SKY by Optym. Zawiera dwa systemy — Amadeus SkyMAX by Optym (do optymalizacji harmonogramów) i Amadeus SkySYM by Optym (do przeprowadzania symulacji działania harmonogramów). Koncern zapowiada, że w przyszłości pakiet zostanie rozszerzony o kolejne trzy systemy: Amadeus SkyCAST by Optym (do prognozowania harmonogramów), Amadeus SkyWORKS by Optym (do zarządzania harmonogramami) i Amadeus SkyPLAN by Optym (do optymalizowania częstotliwości połączeń).