Obrót niemieckich biur agencyjnych był w 10 miesiącu roku o 4,9 procent niższy niż w tym samym czasie rok wcześniej. Sprzedaż imprez turystycznych była jednak wyższa o 0,6 procent rok do roku. Niewielki wzrost, o 0,4 procent, zanotowano także w segmencie rejsów wycieczkowych. O wiele niższym zainteresowaniem cieszyły się natomiast same przeloty. Przychody z ich sprzedaży spadły o 8,5 procent, a liczba zarezerwowanych biletów o 7,5 procent. Gorsze wyniki agentów spowodowane były też spadkiem przychodów ze sprzedaży usług dodatkowych, między innymi transportu naziemnego i ubezpieczeń, która w październiku zmalała o 15,7 procent.

Łączny, zafakturowany obrót był od stycznia do października o 0,1 procent lepszy niż rok wcześniej. W tym czasie sprzedaż imprez turystycznych okazała się jednak słabsza rok do roku o 0,6 procent. Lepsza, o 0,6 procent, była za to sprzedaż biletów lotniczych. Ich liczba wzrosła o 3,2 procent rok do roku. Zwiększył się także, o 1,3 procent, obrót z pozostałych usług sprzedawanych przez agentów. Sprzedaż rejsów wycieczkowych wzrosła o 10,7 procent rok do roku.

W październiku niemieccy agenci turystyczni zanotowali większą sprzedaż bieżącą niż rok wcześniej. W 10 miesiącu roku podpisano o 6,1 procent więcej nowych umów, a liczba zamówień na wyjazdy z datą realizacji do października 2016 roku była wyższa o 0,8 procent. Także w grupie rejsów wycieczkowych zanotowano znaczący wzrost. Liczba nowych umów była wyższa o 43,3 procent, a tych dotyczących imprez rozpoczynających się do października 2016 - o 11,9 procent. Lepiej niż przed rokiem sprzedawały się też wycieczki na nowy rok rozliczeniowy, z terminem wyjazdu od 1 listopada 2016 roku (wzrost o 6,4 procent).