Drugą pozycję zajęły Krupówki ze prawie 158 tysiącami wizyt, a trzecią Kasprowy Wierch, na którym zameldowało się niecałe 154 tysiące internautów. Co ciekawe, w kolejce jadącej na szczyt oznaczyły się zaledwie 3422 osoby.
Dobry wynik, choć już poza podium, ma molo w Sopocie. O swojej obecności na nim poinformowało niecałe 142 tysiące użytkowników Facebooka. Ponad 110 tysięcy wizyt notuje też zapora wodna w Solinie w Bieszczadach.
Warto zauważyć, że pomiędzy pierwszą piątką atrakcji, która przekroczyła pułap 100 tysięcy zameldowań, a resztą badanych obiektów, występuje spora przepaść. Kolejne na liście Morskie Oko może pochwalić się 82 tysiącami oznaczeń w portalu społecznościowym, a w Łazienkach Królewskich zameldowało się 55 tysięcy osób.
Ewa Filipowicz, menedżer ds. mediów cyfrowych AccorHotels, opisuje, że internauci lubią się pochwalić publicznie tym, że właśnie są na wakacjach, a wzrost zainteresowania Polską jako miejscem urlopu przekłada się również na większą liczbę zameldowań w polskich atrakcjach turystycznych. – To, że wypoczywamy w Zakopanem czy w Sopocie jest równie atrakcyjne dla naszych znajomych, jak wypoczynek w zagranicznych kurortach. Moda na Polskę nabiera rozpędu – wyjaśnia Filipowicz, cytowana w komunikacie prasowym.
Lista atrakcji turystycznych w Polsce, w których zameldowało się najwięcej osób na Facebooku: