Brytyjczycy będą dziś szturmować biura podróży

9 stycznia ma być najgorętszym dniem sprzedaży wakacji w Wielkiej Brytanii. Klienci liczą na oferty specjalne, touroperatorzy na masowe wizyty w salonach i na stronach internetowych

Publikacja: 08.01.2016 23:01

Brytyjczycy będą dziś szturmować biura podróży

Foto: AFP

Brytyjska branża turystyczna przewiduje, że 9 stycznia będzie tradycyjnie dniem, kiedy najwięcej mieszkańców Wysp wybierze się na poszukiwania wakacyjnych ofert. Nazywają go "słoneczną sobotą". Thomson i First Choice, touroperatorzy z grupy TUI, szacują, że ich salony sprzedaży i serwisy internetowe odwiedzi ponad milion klientów. Według przewidywań, w tym roku 42 procent rezerwacji internetowych zostanie założonych przez urządzenia mobilne.

Wśród najpopularniejszych kierunków bliskiego i średniego są Chorwacja, Cypr i Santorini, a z wycieczek egzotycznych mają dominować te na Sri Lankę, do Kostaryki i na Kubę. – Wiele osób chce zarezerwować wakacje z wyprzedzeniem, by na nie czekać i się tym cieszyć. Styczeń jest jednym z najdogodniejszych momentów na zrobienie rezerwacji, ponieważ właśnie wtedy oferty są wyjątkowo atrakcyjne, tysiące darmowych miejsc dla dzieci i szeroki wybór kierunków oraz hoteli – wyjaśnia dyrektor sprzedaży w Thomson i First Choice Andrew Flintham.

Najgorętszy dzień w roku dla branży turystycznej był także przedmiotem analizy przeprowadzonej przez stronę oferującą kupony rabatowe - Myvouchercodes.co.uk. Zapytała ona grupę 1256 dorosłych Brytyjczyków: „czy zamierzasz zarezerwować wakacje letnie w 2016 roku?". 70 procent odpowiedziało twierdząco, 18 procent nie podjęło jeszcze decyzji, a 12 procent przyznało, że nie ma takich planów.

Spośród respondentów deklarujących chęć wyjechania na wakacje, 62 procent odpowiedziało, że planuje urlop za granicą, 19 procent w Wielkiej Brytanii, a 19 procent nie określiło jeszcze celu podróży. W grupie planujących wycieczkę zagraniczną największym zainteresowaniem cieszy się Hiszpania, na kolejnych pozycjach uplasowały się Stany Zjednoczone, Grecja, Ameryka Południowa, rejs wycieczkowy, Francja, Włochy, Australia, Kanada i Japonia.

– Agenci przygotowują się na intensywny dzień, pojawi się wiele ciekawych ofert, które mają skusić klientów do odwiedzenia salonów sprzedaży i stron internetowych. To dobry moment na zarezerwowanie wyjazdu, bo ceny są niższe, nawet od cen ofert last minute – mówi w rozmowie z Breaking Travel News założyciel Myvoucherscodes.co.uk Mark Pearson.

„Słoneczna sobota" to wielkie święto dla brytyjskiej branży turystycznej, a o jego znaczeniu świadczyć może zaangażowanie tamtejszego Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Przygotowało ono krótki film, który publikuje między innymi na swoim fanpejdżu na Facebooku, przypominający o konieczności wykupienia ubezpieczenia turystycznego. Stowarzyszenie Brytyjskich Towarzystw Ubezpieczeniowych informuje, że średnia wysokość opłaty za pomoc medyczną w czasie zagranicznej podróży wynosi 1022 funty, a to o wiele więcej niż koszt polisy.

Brytyjski MSZ namawia do wykupienia ubezpieczenia turystycznego

Brytyjska branża turystyczna przewiduje, że 9 stycznia będzie tradycyjnie dniem, kiedy najwięcej mieszkańców Wysp wybierze się na poszukiwania wakacyjnych ofert. Nazywają go "słoneczną sobotą". Thomson i First Choice, touroperatorzy z grupy TUI, szacują, że ich salony sprzedaży i serwisy internetowe odwiedzi ponad milion klientów. Według przewidywań, w tym roku 42 procent rezerwacji internetowych zostanie założonych przez urządzenia mobilne.

Wśród najpopularniejszych kierunków bliskiego i średniego są Chorwacja, Cypr i Santorini, a z wycieczek egzotycznych mają dominować te na Sri Lankę, do Kostaryki i na Kubę. – Wiele osób chce zarezerwować wakacje z wyprzedzeniem, by na nie czekać i się tym cieszyć. Styczeń jest jednym z najdogodniejszych momentów na zrobienie rezerwacji, ponieważ właśnie wtedy oferty są wyjątkowo atrakcyjne, tysiące darmowych miejsc dla dzieci i szeroki wybór kierunków oraz hoteli – wyjaśnia dyrektor sprzedaży w Thomson i First Choice Andrew Flintham.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?