Travelplanet: więcej Grecji, mniej Egiptu

Aż o 41 procent wzrosła liczba rezerwacji na tegoroczne lato w porównaniu do ubiegłego sezonu w Travelplanet.pl. Klienci portalu chcą wypoczywać bardziej komfortowo, choć za wakacje płacą niewiele więcej

Publikacja: 02.06.2014 18:56

Travelplanet: więcej Grecji, mniej Egiptu

Foto: archiwum prywatne, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz

Travelplanet.pl, największy polski multiagent turystyczny, przeanalizował rezerwacje swoich klientów na sezon letni (28 czerwca – 31 sierpnia), zrobione do 27 maja. Statystyki pokazują wyjątkowo duże zainteresowanie zagranicznym wypoczynkiem za pośrednictwem biur podróży – to wzrost aż o 41 procent w stosunku do ubiegłego sezonu letniego.

– To jednoznaczny sygnał, że nastąpiła koncentracja branży turystycznej – uważa Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu w Travelplanet.pl. Jego zdaniem, turyści doświadczeni upadkami wielu biur podróży w 2010 i 2012 roku wybierają dużych i sprawdzonych touroperatorów. Duży wzrost ma świadczyć również, że w szczycie sezonu trudno samodzielnie przygotować wyjazd tańszy od oferty touroperatora. Z przeprowadzonej przez Travelplanet.pl analizy wynika, że w szczycie sezonu tylko w 2 na 10 wypraw samodzielne organizowanych było korzystniejsze cenowo niż wykupienie wycieczki.

Z dotychczasowych rezerwacji wynika, że do Grecji wyjedzie tego lata prawie trzech na 10 polskich turystów – przede wszystkim na wyspy Kretę, Korfu, Kos, Rodos i bardzo popularnej w tym sezonie Zakintos. Wyraźnie mniejszą popularnością cieszy się natomiast Egipt i Hiszpania.

 

 

 

 

Polscy turyści powracają tego lata do komfortowego modelu wypoczynku. Do hoteli o standardzie pięciu gwiazdek wybiera się 25 procent klientów Travelplanet.pl. Do obiektów czterogwiazdkowych – 44,5 procent. Rezerwacje na ubiegłe lato wynosiły odpowiednio 20 procent i 42 procent. Jeśli zsumować tegoroczne i ubiegłoroczne rezerwacje dokonane do końca maja w obiektach o wysokim standardzie okazuje się, że poprzedniego lata chciało w nich wypoczywać 6 na 10 turystów, obecnie zaś – 7 na 10. Za to hotele trzygwiazdkowe na nadchodzące lato wybrało 27 procent turystów, a w ubiegłym roku decydowało się na to ponad 33 procent wyjeżdżających na zagraniczne wakacje.

Także standard wyżywienia, na jaki decydują się turyści tego roku pokazuje, że chcą oni wypoczywać wygodnie. Ofertę alli nclusive zarezerwowało 79 procent klientów Travelplanet.pl, a HB, tj. śniadania i obiadokolacje – 12 procent. Tylko niecałe 5 procent wyjedzie na wakacje, na których sami będą organizować sobie wyżywienie.

Co ciekawe, średni koszt wyjazdu w lecie wzrósł nieznacznie, to obecnie 2673 zł. Poprzedniego lata turyści płacili średnio 2610 zł na osobę.

Travelplanet.pl, największy polski multiagent turystyczny, przeanalizował rezerwacje swoich klientów na sezon letni (28 czerwca – 31 sierpnia), zrobione do 27 maja. Statystyki pokazują wyjątkowo duże zainteresowanie zagranicznym wypoczynkiem za pośrednictwem biur podróży – to wzrost aż o 41 procent w stosunku do ubiegłego sezonu letniego.

– To jednoznaczny sygnał, że nastąpiła koncentracja branży turystycznej – uważa Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu w Travelplanet.pl. Jego zdaniem, turyści doświadczeni upadkami wielu biur podróży w 2010 i 2012 roku wybierają dużych i sprawdzonych touroperatorów. Duży wzrost ma świadczyć również, że w szczycie sezonu trudno samodzielnie przygotować wyjazd tańszy od oferty touroperatora. Z przeprowadzonej przez Travelplanet.pl analizy wynika, że w szczycie sezonu tylko w 2 na 10 wypraw samodzielne organizowanych było korzystniejsze cenowo niż wykupienie wycieczki.

Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek