Zysk netto Lufthansy zmalał o 30,3 procent do 451 mln euro, operacyjny o 12,4 procent do 589 mln (bez elementów nadzwyczajnych wzrósł o 6,4 proc.), a obroty wyniosły bez zmiany 8,3 miliarda.

Po 9 miesiącach zysk operacyjny zmalał o 27 procent do 661 mln euro (bez kosztów nadzwyczajnych skoczył o 47 procent, do 859 mln), zysk netto zmalał do 247 mln z 697 mln rok temu, a obroty utrzymały się na poziomie 22,8 miliarda euro. Dział przewozu osób, który w 2012 r. zapewnił 78 procent obrotów Lufthansy, zwiększył teraz zysk o 3,5 procent do 561 mln euro wobec poprawy o 15,4 procent rok temu.

Wzrost kursu euro do dolara, wahania innych walut, drożejące paliwo i konkurencja powodują, że w całym roku przewoźnik spodziewa się takich samych obrotów jak rok temu. Wcześniej zakładał ich wzrost. Poprawi się natomiast roczny zysk operacyjny do 600 - 700 mln euro, dzięki zdecydowanemu cięciu kosztów.

Lufthansa realizuje od lutego 2012 roku radykalny program restrukturyzacji SCORE, mający doprowadzić do zwiększenia zysku operacyjnego do 2,3 mld euro z 1,5 mld w 2012 r. poprzez likwidację 3500 miejsc pracy, zlecanie działań podmiotom zewnętrznym, zmniejszanie zamówień i rozwijanie taniej linii Germanwings.

Inne linie, np. Ryanair i Finnair, obniżyły także oczekiwane zyski z powodu mniejszego popytu i chwiejnych kursów walut. Air France osiągnęła w III kwartale skok zysku operacyjnego o 29 procent, ale uprzedziła, że przewozy na średnich trasach i ładunków będą nadal słabe.