Zdaniem specjalisty linie lotnicze straciły zaufanie do lotniska w Modlinie i prawdziwe negocjacje o powrocie rozpoczną się dopiero teraz, kiedy port ma wszystkie pozwolenia.

- Myślę, że pierwsi pasażerowie mogą pojawić się tam pod koniec wakacji, kiedy zacznie działać system naprowadzania ILS. To był największy problem linii lotniczych w zeszłym roku, kiedy podczas jesiennych mgieł odwołano, lub przekierowano mnóstwo lotów. To wiązało się oczywiście z dużymi kosztami - ocenia ekspert.

Zarząd lotniska ocenia, że przez przestój, wymuszony wadliwym wykonaniem pasa startowego, port stracił około trzydziestu milionów złotych. Ekspert dodaje, że straty są zapewne dużo większe, a sprawa sporu z wykonawcą pasa zakończy się sądem.

- Myślę, że realnie mówimy co najmniej o dwukrotnie większej kwocie, której lotnisko powinno domagać się jako odszkodowania. Przecież utracone zostały nie tylko pieniądze z opłat lotniskowych. Tam nikt nie pracował, tam się nie handlowało, nie wynajmowało parkingów i nic nie sprzedawano. Pracę stracili ludzie, którzy mieli wykonywać te dodatkowe usługi - ocenia ekspert.

Władze lotniska w Modlinie prowadzą już rozmowy z tanimi przewoźnikami, których namawiają do powrotu. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy mogłoby to nastąpić. Obie linie, operujące niegdyś z Modlina, przeniosły się na lotnisko im. Fryderyka Chopina. 22 grudnia ubiegłego roku inspektor budowlany nakazał zamknięcie lotniska z powodu kruszącego się pasa startowego.