Zakupy musi jeszcze zatwierdzić rada nadzorcza Lufthansy. Dostawy przewidziano na lata 2015 - 2025.
Zamówienia te zwiększają łączną liczbę nowych maszyn do końca 2025 r. do 239 o wartości 23 mld euro. Przewoźnik będzie za nie płacić gotówką albo pożyczkami.
Ze względu na rozmiary inwestycji Lufthansa ogłosiła rezygnację z wypłaty dywidendy za 2012 r. i o zatrzymaniu całego zysku netto. - Naszym celem jest umożliwienie udziałowcom długotrwałego uczestnictwa w przyszłym sukcesie grupy. Teraz najważniejsze jest zainwestowanie wszystkich dostępnych środków w grupę i zrealizowanie programu inwestycyjnego - oświadczył prezes Christoph Franz. - W konsekwencji zysk netto zostanie zatrzymany w całości dla wzmocnienia kapitału akcyjnego.
Lufthansa wyszła w ubiegłym roku ze straty 13 mln euro z 2011 r., osiągając zysk netto 990 mln euro. Wyjaśniła jednak, że wynik ten został zwiększony korzyściami ze sprzedaży pewnych inwestycji. Zysk operacyjny, z wliczeniem 160 mln euro kosztów restrukturyzacji, zmalał o 36,1 procent do 524 mln euro. Obroty wzrosły z kolei o 4,9 procent do 30,1 miliarda.
- Rentowność linii lotniczej nie jest po prostu czymś darowanym w obecnych warunkach w branży, jest to więc dobry wynik - stwierdził z naciskiem Franz, ale dodał, że Lufthansa musi działać jeszcze lepiej.