Przy warszawskim Porcie Lotniczym im. Chopina zostanie w czwartek wmurowany kamień węgielny pod budowę pieciogwiazdkowego hotelu Renaissance by Marriott. Finansuje ją spółka Polskie Porty Lotnicze. To kolejny obiekt tej sieci, po hotelu Marriott w centrum Warszawy, wybudowanym jeszcze w 1989 roku i Courtyard by Marriott, także na Okęciu.
Nowy hotel będzie miał 225 pokojów, ma kosztować około 140 mln złotych i zostanie uruchomiony w połowie przyszłego roku.
Przybędzie także Hiltonów. W ubiegłym tygodniu spółka Port Hotel podpisała umowę na budowę dwóch hoteli Hampton by Hilton w Gdańsku i Warszawie – pierwszy stanie przy gdańskim lotnisku, drugi na warszawskim Okęciu w sąsiedztwie istniejącego hotelu Gromady. W kwietniu gotowego Hamptona otwarto w Świnoujściu. A w przyszłym roku kolejny Hampton by Hilton powstanie w centrum Warszawy – w miejscu budowanego niegdyś obiektu sieci Hotel System, po którym został betonowy szkielet. Inwestycje przejęła i teraz dokończy austriacka spółka S+B.
Hampton by Hilton to jednak marka ekonomiczna, trzygwiazdkowa. Pierwszy, pięciogwiazdkowy Hilton powstał w Warszawie jeszcze w 2007 roku. Natomiast w przyszłym roku w warszawskim Wawrze zacznie działać czterogwiazdkowy DoubleTree by Hilton z przeszło 300 pokojami. Tej samej marki hotel budowany jest także w Łodzi, a w Rzeszowie i Poznaniu powstają hotele czterogwiazdkowe pod marką Hilton Garden Inn.
– Napływ nowych marek hotelowych do Polski jest wynikiem zmiany strategii wielkich sieci hotelarskich. Klienci poszukują hoteli w przystępnej cenie, ale chcieliby, żeby standard gwarantowała uznana, najlepiej luksusowa marka – mówi Janusz Mitulski, partner w firmie doradczej Horwath HTL.