Jak podsumował instytut GfK, o ile rezerwacje na lato były o 2 procent większe niż w marcu 2018 roku (obroty), o tyle na zimę 2018/2019 spadły o 1 procent.

Czytaj też: "Betlej: Jest wzrost sprzedaży wycieczek, czy go nie ma?".

Skumulowany wynik sprzedaży wyjazdów letnich na koniec marca był w Niemczech mniejszy o 1 procent wobec wyniku zanotowanego rok temu o tej samej porze. Trzeba przy tym zaznaczyć, że w zeszłym roku rezultaty przedsprzedaży były lepsze o 15 procent w porównaniu ze statystykami notowanymi na koniec marca 2017 roku. Sytuacja nieco lepiej przedstawia się w wypadku zimy – tu skumulowane obroty podskoczyły o 4 procent.

Wyjazdy letnie stanowią w tej chwili 68,4 procent obrotu niemieckich agentów. Jedna czwarta przychodów z marca pochodzi z rezerwacji wycieczek, które odbędą się w maju i w czerwcu, kolejne 25 procent z tych, które będą realizowane w lipcu i w sierpniu. Jeśliby analizować w ten sposób każdy z letnich miesięcy, największy wzrost sprzedaży przypada na czerwiec (+10,6 procent), a potem na październik (+7 procent). W pozostałym okresie biura notują spadki rok do roku, ale marcowe wyniki są i tak lepsze niż te zanotowane w lutym tego roku.

2-procentowy wzrost sprzedaży wyjazdów letnich, o których pisze GfK w comiesięcznym podsumowaniu, wynika z lepszego wyniku agentów internetowych. To właśnie u nich obroty były większe, biura stacjonarne osiągnęły taki sam poziom, jak w marcu zeszłego roku.