Londyn: Ruszył World Travel Market

W Londynie rozpoczęły się największe na świecie targi branży turystycznej World Travel Market. Impreza potrwa do czwartku.

Publikacja: 07.11.2011 15:12

World Travel Market w Londynie

World Travel Market w Londynie

Foto: materiały prasowe

Na tegorocznych targach, które odbywają się w centrum wystawowym ExCel w południowo-wschodnim Londynie, ofertę turystyczną prezentuje blisko 4,5 tysiąca  wystawców, m.in. organizacji turystycznych, linii lotniczych, przewoźników, hoteli oraz turystycznych serwisów internetowych ze 189 krajów na całym świecie.

World Travel Market to bowiem niepowtarzalna okazja dla przedstawicieli międzynarodowego rynku turystycznego do nawiązania kontaktów biznesowych oraz zapoznania się z najnowszymi osiągnięciami i trendami w branży turystycznej.

Branży, która na skutek globalnego kryzysu finansowegow 2008 i 2009 roku odnotowała ogromne straty. Najnowsze dane, zaprezentowane podczas konferencji rozpoczynającej WTM, są jednak optymistyczne.

- W 2010 roku branża przyspieszyła mocniej, niż się tego spodziewaliśmy. Pierwsza połowa tego roku także napawa optymizmem – mówi Fiona Jeffery, szefowa World Travel Market. I dodaje:  – Nasze badania pokazały, że ludzie wolą oszczędzać na codziennych przyjemnościach, by w ten sposób wygenerować środki na przynajmniej jedne wakacje w roku.

Potwierdzają to dane United Nations World Tourism Organization (UNWTO - Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych). Pośród 100 krajów, które wzięły udział w badaniu, aż 84 zanotowały wzrost przychodów z turystyki. Największe powody do radości mają Francja, USA, Chiny, Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania oraz Turcja, które znalazły się w światowej czołówce najpopularniejszych celów podróży.

Na targach obecna jest także Polska, którą reprezentuje 29 wystawców – m.in. Polska Organizacja Turystyczna oraz organizacje regionalne - Małopolska, Śląska i Małopolska, Kopalnia Soli Wieliczka, Mazurkas Travel czy Furnel Travel International.

- W tym roku wszyscy, którzy podchodzą do naszych stoisk, pytają o Euro i miasta, w których odbywać się będą mecze – mówi Bogdan Becla, dyrektor Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie. – Zainteresowanie imprezą jest ogromne – dodaje.

Prezentacji krajów towarzyszą także liczne konferencje, seminaria, wykłady, warsztaty i spotkania networkingowe. W tym roku poświęcone są one m.in. wykorzystaniu mediów społecznościowych w turystyce oraz nowemu zjawisku, jakim jest turystyka sportowa. Spory nacisk położony został także na dyskusję na temat  rozwoju  turystyki zrównoważonej i odpowiedzialnej społecznie.

Zainteresowanie targami rośnie z roku na rok. Świadczy o tym m.in. fakt, że w tym roku pojawiło się na nim 183 nowych wystawców, m.in. litewska izba turystyki, strona polecająca hotele Room77, specjaliści od marketingu turystycznego w branży hotelowej World Independent Hotels Promotions, specjaliści od wypraw z Mongolii, a także stoisko Demokratycznej Republiki Konga.

Katarzyna Kopacz, Londyn

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"