Na tegorocznych targach, które odbywają się w centrum wystawowym ExCel w południowo-wschodnim Londynie, ofertę turystyczną prezentuje blisko 4,5 tysiąca wystawców, m.in. organizacji turystycznych, linii lotniczych, przewoźników, hoteli oraz turystycznych serwisów internetowych ze 189 krajów na całym świecie.
World Travel Market to bowiem niepowtarzalna okazja dla przedstawicieli międzynarodowego rynku turystycznego do nawiązania kontaktów biznesowych oraz zapoznania się z najnowszymi osiągnięciami i trendami w branży turystycznej.
Branży, która na skutek globalnego kryzysu finansowegow 2008 i 2009 roku odnotowała ogromne straty. Najnowsze dane, zaprezentowane podczas konferencji rozpoczynającej WTM, są jednak optymistyczne.
- W 2010 roku branża przyspieszyła mocniej, niż się tego spodziewaliśmy. Pierwsza połowa tego roku także napawa optymizmem – mówi Fiona Jeffery, szefowa World Travel Market. I dodaje: – Nasze badania pokazały, że ludzie wolą oszczędzać na codziennych przyjemnościach, by w ten sposób wygenerować środki na przynajmniej jedne wakacje w roku.
Potwierdzają to dane United Nations World Tourism Organization (UNWTO - Światowej Organizacji Turystyki Narodów Zjednoczonych). Pośród 100 krajów, które wzięły udział w badaniu, aż 84 zanotowały wzrost przychodów z turystyki. Największe powody do radości mają Francja, USA, Chiny, Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania oraz Turcja, które znalazły się w światowej czołówce najpopularniejszych celów podróży.