Reklama

TUI chce więcej sprzedawać przez aplikację

Grupa TUI stawia na własną aplikację mobilną jako narzędzie sprzedaży. Nie trzeba jej promować w Google’u, tak jak stron internetowych, dzięki czemu koszt pozyskania klienta jest mniejszy

Publikacja: 27.02.2019 05:46

TUI chce więcej sprzedawać przez aplikację

Foto: Bloomberg

TUI chce sprzedawać więcej wycieczek przez swoją aplikację, piszą niemieckie media branżowe. To tańszy sposób niż sprzedawanie przez biura stacjonarne.

W zeszłym roku przez aplikację wyjazdy zamówiło 200 tysięcy ludzi. Biorąc pod uwagę, że koncern (wszyscy należący do niego touroperatorzy i linie lotnicze) obsłużył 21 milionów klientów, potencjał wzrostu jest znaczny. - Obecnie mamy 5,5 miliona aktywnych użytkowników, widać więc, jak szybko liczba rezerwacji przez aplikację może wzrosnąć - mówi prezes Grupy TUI Friedrich Joussen.

Czytaj też: "TUI będzie firmą internetową".

Prezes podkreśla też, że w aplikacji powstają oferty bardzo zindywidualizowane, dzięki czemu stosunek liczby zamówień do przejrzanych propozycji jest bardzo duży.

Aplikacje wykorzystuje wiele firm turystycznych, między innymi Booking.com, linie lotnicze czy agenci turystyczni, na przykład Ab-in-den-Urlaub. Nie trzeba promować ich w Google'u, tak jak stron internetowych, dzięki czemu koszt pozyskania klienta jest mniejszy.

Reklama
Reklama

Na ile uda się wdrożyć wspomniany plan na poszczególnych rynkach, trudno dziś ocenić. Na przykład w Niemczech, gdzie nadal duże znaczenie mają agenci stacjonarni, może się to okazać poważnym wyzwaniem. Ponadto, jak pokazują badania, Niemcy coraz rzadziej ściągają aplikacje na telefony, a z wielu już zainstalowanych nigdy nie korzystają.

Friedrich Joussen podaje, że obecnie połowa przychodów całego koncernu pochodzi ze sprzedaży przez internet. Rosną one, ponieważ obsługa i sposób wykorzystania danych o klientach są coraz lepsze. Dzięki temu koszty sprzedaży spadły średnio o 10 procent, jeśli nie liczyć inwestycji w rozbudowę własnych portali.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Dolina Sanu i Wisły: pięć perełek, które zaskakują
Turystyka
Wizz Air uruchamia nowe połączenie. Popularny kurort dostępny bezpośrednio z Warszawy
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Turystyka
Kruche imperium „Królowej Zakopanego”
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama