Aerosvit aresztowany w Warszawie

Warszawskie lotnisko Chopina zatrzymało samolot Boeing 737 największej ukraińskiej linii, Aerosvitu. 90 pasażerów, którzy w sobotę mieli polecieć do Kijowa zostało umieszczonych w hotelu

Publikacja: 06.01.2013 11:24

Aerosvit aresztowany w Warszawie

Foto: Materiały Promocyjne

2 stycznia Aerosvit wystąpił do sądu w Kijowie o ochronę przed wierzycielami. Pierwsza rozprawa ma się odbyć 23 stycznia. Linia jednocześnie rozpoczęła restrukturyzację i przenoszenie operacji do innego przewoźnika - Ukraine International (UIA).

Powodem zatrzymania ukraińskiego Boeinga były niezapłacone rachunki na warszawskim lotnisku. Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rzeczpospolita", zadłużenie linii wobec polskiego portu wynosi około 30 tysięcy dolarów i nie widać szansy, by linia mogła dług uregulować. Całkowite zadłużenie linii sięga 1,6 mld złotych, przy jednoczesnej wartości rynkowej linii sięgającej jednej trzeciej tej kwoty.

Podobne długi Aerosvit miał także w stosunku do lotniska Szeremietiewo w Moskwie i Boryspola w Kijowie. Obydwa porty na jakiś czas wstrzymały operacje Aerosvitu, ale od kilku dni umożliwiają im normalne funkcjonowanie. 4 stycznia z tych samych powodów został aresztowany samolot ukraińskich linii w Kopenhadze.

W tej chwili trwa restrukturyzacja linii i przenoszenie jej majątku i operacji do mniejszego przewoźnika z tego kraju - Ukraine International.

Kilka godzin po incydencie Ministerstwo Spraw Zagranicznych w Kijowie poinformowało, że 22 z ponad 30 obywateli Ukrainy, pasażerów zatrzymanego samolotu, wróciło do kraju.

Aerosvit nadal normalnie sprzedaje bilety. W niedzielę rano można było np. wykupić po bardzo korzystnej cenie (ok. 200  euro) bilet na trasie Warszawa - Kijów - Warszawa. Bilet LOT-u na tej samej trasie był dwukrotnie droższy. Polski przewoźnik, który sam ma ogromne problemy finansowe odmawia honorowania biletów ukraińskiego partnera. Nie jest wykluczone, że Aerosvit jest również zadłużony w LOT-cie.

2 stycznia Aerosvit wystąpił do sądu w Kijowie o ochronę przed wierzycielami. Pierwsza rozprawa ma się odbyć 23 stycznia. Linia jednocześnie rozpoczęła restrukturyzację i przenoszenie operacji do innego przewoźnika - Ukraine International (UIA).

Powodem zatrzymania ukraińskiego Boeinga były niezapłacone rachunki na warszawskim lotnisku. Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rzeczpospolita", zadłużenie linii wobec polskiego portu wynosi około 30 tysięcy dolarów i nie widać szansy, by linia mogła dług uregulować. Całkowite zadłużenie linii sięga 1,6 mld złotych, przy jednoczesnej wartości rynkowej linii sięgającej jednej trzeciej tej kwoty.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"