Do akcji, która odbyła się między 9 a 11 marca zgłosiło się 661 hoteli, restauracji, muzeów, atrakcji turystycznych i obiektów sportowych. Obniżyły one cenę na swoje usługi o połowę.
- Akcja "Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny" to w Polsce nowa, turystyczna tradycja - przekonuje minister sportu i turystyki Witold Bańka, cytowany w komunikacie Polskiej Organizacji Turystycznej. - Zainteresowanie zarówno wśród przedsiębiorców jak i turystów rośnie z edycji na edycję. Ostatnia okazała się rekordowa, z czego niezwykle się cieszymy. Coraz częściej Polacy doceniają turystyczne walory Polski i wybierają ją na miejsce odpoczynku. Chcemy, aby Polacy korzystali z oferty turystycznej nie tylko w czasie wakacji czy ferii, ale też poza sezonem turystycznym. Zainteresowanie akcją utwierdza nas w przekonaniu, że to projekt, który warto kontynuować.
Polska zobacz więcej– weekend za pół ceny to wspólna akcja Ministerstwa Sportu i Turystyki i Polskiej Organizacji Turystycznej, organizowana dwa razy do roku, wiosną i jesienią. Czwarta jej edycja przyciągnęła 132 tysiące turystów, czyli o 20 procent więcej niż poprzednia, z jesieni.
Z przeprowadzonego przez POT badania wynika, że 9 na 10 usługodawców potwierdza chęć wzięcia udziału w kolejnych edycjach akcji Polska zobacz więcej– weekend za pół ceny, a zdecydowana większość (8 na 10) chce polecić udział w akcji innym podmiotom.
Aż 96 procent ankietowanych partnerów widzi korzyści płynące z akcji. Za najważniejsze uznano: promocję swojej działalności (81 procent), dotarcie do nowych klientów (79 procent) i wzrost liczby gości (46 procent). Usługodawcy chwalą również współpracę z Polską Organizacją Turystyczną – zadowolenie z tego tytułu wyraziło 96 procent ankietowanych.