ESky w Boliwii, Portoryko i Kostaryce

Grupa eSky – obejmująca internetowe biuro podróży, operujące w Polsce, w Europie Środkowo–Wschodniej i w Ameryce Południowej – rozpoczęła działalność na trzech nowych rynkach: w Boliwii, Portoryko i Kostaryce

Aktualizacja: 07.11.2017 10:13 Publikacja: 07.11.2017 09:17

fot. esky.pl

fot. esky.pl

Foto: Materiały promocyjne

ESky oferuje usługi turystyczne w 21 krajach. W 2016 roku Grupa eSky sprzedała ponad 1,2 miliona biletów lotniczych i niemal 800 tysięcy innych produktów z własnej oferty. Według szacunków eSky wejście na 3 nowe rynki amerykańskie pozwoli grupie pozyskać co najmniej 9 milionów nowych użytkowników gotowych kupować oferty turystyczne przez internet.

W Ameryce Południowej eSky działa od 2011 roku. Od tego czasu rozpoczęła sprzedaż na 12 tamtejszych rynkach i wybiła się na 3. pozycję w Brazylii i na 2. pozycję w Peru. Funkcjonuje tam pod marką eDestinos.

Nowej grupie odbiorców eSky umożliwi nie tylko rezerwację lotów, lecz także miejsc noclegowych, wypożyczenie samochodu czy zakup ubezpieczenia. Serwisy WWW na nowych rynkach będą prowadzone w językach lokalnych, a dodatkowo będą używać dostępnych w regionie metod płatności, m.in. SafetyPay w Kostaryce.

- Jednym z kluczowych elementów naszej strategii jest optymalizacja produktów, otwieranie nowych rynków, automatyzacja procesów i dzięki temu osiąganie synergii między obszarami - mówi cytowany w komunikacie prasowym Łukasz Neska, wiceprezes zarządu i szef marketingu w Grupie eSky. - Nasz model biznesowy zakłada relatywnie niskokosztową ekspansję geograficzną, która z jednej strony umożliwia dotarcie do nowej grupy klientów, a z drugiej - pozyskanie nowych partnerów i kierunków dla dotychczasowych użytkowników. Dzięki temu zarówno nasze możliwości, jak i oferta stale się rozwijają, a my jesteśmy kluczowym graczem na atrakcyjnych rynkach Ameryki Południowej i Środkowej, gdzie ustępujemy miejsca jedynie Grupie Despegar, która całkiem niedawno debiutowała na NYSE – dodaje.

Grupa eSky działa od 2004 roku pod markami: eSky (w Polsce, Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Mołdawii, Rumunii, Bułgarii i Turcji) oraz eDestinos w Ameryce Południowej i Środkowej (w Brazylii, Peru, Kolumbii, Boliwii, Paragwaju, Panamie, Hondurasie, Salwadorze, Portoryko, Nikaragui, Gwatemali, Kostaryce i na Dominikanie).

- Oprócz niezbędnych doświadczeń i znajomości lokalnego rynku, potrzebowaliśmy przede wszystkim zaawansowanych narzędzi. Internetowego silnika rezerwacji, który umożliwi nam pracę na dużych bazach oraz agregowanie danych od wielu dostawców, a także atrakcyjnej i funkcjonalnej aplikacji oraz serwisu dla użytkowników - opisuje Neska. - W tej chwili pracujemy na autorskim rozwiązaniu, platformie eTS (eSky Travel Search), którego możliwości zabezpieczają dalszy rozwój Grupy eSky - dodaje.

ESky oferuje usługi turystyczne w 21 krajach. W 2016 roku Grupa eSky sprzedała ponad 1,2 miliona biletów lotniczych i niemal 800 tysięcy innych produktów z własnej oferty. Według szacunków eSky wejście na 3 nowe rynki amerykańskie pozwoli grupie pozyskać co najmniej 9 milionów nowych użytkowników gotowych kupować oferty turystyczne przez internet.

W Ameryce Południowej eSky działa od 2011 roku. Od tego czasu rozpoczęła sprzedaż na 12 tamtejszych rynkach i wybiła się na 3. pozycję w Brazylii i na 2. pozycję w Peru. Funkcjonuje tam pod marką eDestinos.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive