Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 27.04.2017 21:39 Publikacja: 27.04.2017 21:39
Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz F.F. Filip Frydrykiewicz
EBITDA grupy w pierwszym kwartale tego roku wzrosła o prawie 44 procent, osiągając 38,1 miliona złotych. Grupa zanotował stratę netto 11,2 miliona złotych. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 265,95 miliona złotych, co oznacza wzrost o 7,6 procent, licząc rok do roku.
- Pozytywna koniunktura gospodarcza w krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej, zwiększony popyt na usługi hotelarskie, jak również liczne oferty promocyjne i elastyczna strategia cenowa dostosowana do aktualnych warunków na poszczególnych rynkach przyczyniły się do wzrostu frekwencji oraz średniej ceny za pokój, a w efekcie przychodu na jeden dostępny pokój w hotelach grupy. W ciągu trzech miesięcy 2017 roku przychód przypadający na jeden dostępny pokój w hotelach własnych grupy Orbis wyniósł 126,7 złotego, czyli był o 9,5 procent wyższy niż w tym samym czasie rok wcześniej. W analizowanym okresie klienci hoteli grupy Orbis zapłacili średnio 212,1 złotego za pokój, tj. o 3 procent więcej niż w pierwszym kwartale zeszłego roku. Ponadto, od stycznia do marca 2017 roku odnotowano wzrost obłożenia hoteli własnych o 3,5 pkt procent (porównując rok do roku), do 59,7 procent - wyjaśniono w opublikowanym raporcie.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie t...
Wierzyciele bezskutecznie szukają majątku jednej z najbogatszych do niedawna Polek. I stawiają jej coraz poważni...
Polacy pokochali parki rozrywki, o czym może świadczyć rosnąca liczba tego typu miejsc. Wkrótce ma się ona powię...
Ekskluzywny hotel na wyspie Kos i biuro podróży Grecos Holiday zostali zwycięzcami konkursu na najlepszy produkt...
Dzięki wynikom konkursu Kompas Wakacyjny łatwiej mi pracować i przekonywać klientów do wyjazdów – mówi agent tur...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas