Turespansa, czyli hiszpańska narodowa organizacja turystyczna, zapowiedziała, że będzie starała się przyciągnąć więcej dobrze wykształconych gości z zasobnymi portfelami. Chodzi o ludzi w wieku od 35 do 65 lat, których średnie minimalne dochody sięgałyby 3250 euro (około 14 tysięcy złotych) - informuje magazyn FVW. Turespansa roboczo nazywa tę grupę "kosmopolitami".

Starania o bogatszych turystów Hiszpanie rozpoczęli już jakiś czas temu w Niemczech. Teraz specjalne kampanie i oferty pojawią się również w Wielkiej Brytanii, Francji i we Włoszech.

Szefowie Turespansy przyznają, że nie zależy im już na zwiększaniu liczby zwykłych turystów. Mają za to nadzieję, że przyciągnięcie zamożniejszych gości zwiększy rentowność branży. I jest o co powalczyć. Jak wynika z analiz przeprowadzonych dla Turespansy przez instytut badawczy GfK, potencjalnych klientów z grupy „kosmopolitów" w samych Niemczech znajduje się około 5 milionów, a w całej Europie - 25 milionów.

Jednym ze sposobów na pozyskanie bogatszych gości jest przygotowanie dla nich specjalnie skonstruowanych ofert turystycznych. W Niemczech Turespansa zawarła umowę na trzy lata z Gebeco, marką należącą do TUI Group. Poza Majorką i Andaluzją w poleca on też mniej znane regiony - Asturię, Estremadurę i Kastylię.