Turysta mądry i przed szkodą

Rośnie liczba klientów biur podróży, którzy kupują imprezy turystyczne zabezpieczone na wypadek bankructwa organizatora - wynika z analizy brytyjskiego stowarzyszenia branżowego AITO

Publikacja: 25.01.2017 07:14

Turysta mądry i przed szkodą

Foto: AFP

Chodzi o badanie "Travel Insights 2016" przygotowane przez Stowarzyszenie Niezależnych Touroperatorów (Association of Independend Tour Operators – AITO). Wzięło w nim udział ponad 18 tysięcy klientów, którzy skorzystali z usług jednego z 40 członków organizacji.

Analiza wykazała, że 61 procent pytanych zawsze kupuje wakacje zabezpieczone gwarancją. To o 5 procent więcej niż podczas poprzedniego badania, przeprowadzonego 18 miesięcy wcześniej. 85 procent podróżnych planuje w przyszłym roku przynajmniej jeden krótki wyjazd zagraniczny, a 77 procent co najmniej jeden dłuższy (obejmujący minimum 6 noclegów). O 3 procent spadła jednak liczba klientów gotowych wydać na kolejny wyjazd więcej niż rok wcześniej. Według AITO zmiana ta wynika z obaw związanych z Brexitem, a 3-procentowy spadek to i tak mniej, niż wcześniej zakładano. W badaniu zapytano klientów także o ulubiony kierunek wakacyjny. Wśród najbardziej popularnych znalazły się Francja, Włochy i Hiszpania.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"