Aktualizacja: 25.01.2017 07:14 Publikacja: 25.01.2017 07:14
Foto: AFP
Chodzi o badanie "Travel Insights 2016" przygotowane przez Stowarzyszenie Niezależnych Touroperatorów (Association of Independend Tour Operators – AITO). Wzięło w nim udział ponad 18 tysięcy klientów, którzy skorzystali z usług jednego z 40 członków organizacji.
Analiza wykazała, że 61 procent pytanych zawsze kupuje wakacje zabezpieczone gwarancją. To o 5 procent więcej niż podczas poprzedniego badania, przeprowadzonego 18 miesięcy wcześniej. 85 procent podróżnych planuje w przyszłym roku przynajmniej jeden krótki wyjazd zagraniczny, a 77 procent co najmniej jeden dłuższy (obejmujący minimum 6 noclegów). O 3 procent spadła jednak liczba klientów gotowych wydać na kolejny wyjazd więcej niż rok wcześniej. Według AITO zmiana ta wynika z obaw związanych z Brexitem, a 3-procentowy spadek to i tak mniej, niż wcześniej zakładano. W badaniu zapytano klientów także o ulubiony kierunek wakacyjny. Wśród najbardziej popularnych znalazły się Francja, Włochy i Hiszpania.
Pierwsze sale nowego, oczekiwanego od lat flagowego muzeum Egiptu, zostały udostępnione zwiedzającym. Na razie to tylko „próbne otwarcie” przed oficjalną inauguracją, której data nie jest jeszcze znana.
Polacy pokochali parki rozrywki, o czym może świadczyć rosnąca liczba tego typu miejsc. Wkrótce ma się ona powiększyć o kolejny obiekt, zlokalizowany w Łutynówku na Mazurach. Co będzie oferował? Kiedy powstanie? Z jaką konkurencją będzie musiał się liczyć? Oto nasz przewodnik po polskich parkach rozrywki.
Ekskluzywny hotel na wyspie Kos i biuro podróży Grecos Holiday zostali zwycięzcami konkursu na najlepszy produkt turystyki wyjazdowej Kompas Wakacyjny 2017 w kategorii "Grecja i Cypr"
Dzięki wynikom konkursu Kompas Wakacyjny łatwiej mi pracować i przekonywać klientów do wyjazdów – mówi agent turystyczny, współwłaściciel warszawskiego biura Smile Holiday Marcin Stołowski
Wycieczka objazdowa Itaki po Maderze „Strelicje na klifach" zwyciężyła w naszym konkursie Kompas Wakacyjny 2017. Najwięcej wyróżnionych wycieczek ma Rainbow
W jubileuszowej edycji najważniejszych europejskich targów turystyki rowerowej i pieszej Polskę reprezentowało siedem regionów. Odwiedzający polskie stoisko mogli odbyć wirtualną podróż po szlakach rowerowych wschodniej Polski i obejrzeć filmy promocyjne w kinie 5D.
Styczeń był rekordowy pod względem sprzedaży wyjazdów. Liczba klientów, którzy kupili pakiety wakacyjne i city breaki prawie się potroiła, licząc rok do roku (+287 procent), i osiągnęła prawie 17 tysięcy – podaje Grupa eSky w komunikacie.
Odwiedzający latem Paryż będą mogli wejść na nowo wyremontowane wieże katedry Notre-Dame. Odnowiona atrakcja turystyczna będzie jednak droższa.
3,7 miliona klientów podróżowało z Grupą TUI w pierwszym kwartale roku obrotowego 2024/2025. Koncern zanotował w tym czasie straty biur podróży, ale pozytywne wyniki finansowe przyniosły mu hotele, rejsy i wycieczki fakultatywne.
Jeśli brytyjski rząd nie znajdzie szybko dodatkowych 5 mld funtów rocznie na potrzeby brytyjskiej armii, wówczas nie tylko nie będzie w stanie zwiększyć swoich zdolności bojowych, ale - przeciwnie - będą się one nadal kurczyć - alarmuje Sky News powołując się na źródła w brytyjskich siłach zbrojnych.
Według najnowszego sondażu YouGov dla Sky News, Reform UK, kierowana przez Nigela Farage’a ma obecnie potencjał, by dotrzeć do tak samo szerokiego elektoratu jak Partia Konserwatywna prowadzona przez Kemi Badenoch.
Premier Wielkiej Brytanii Keir Starmer zadeklarował, że jego kraj jest gotów wysłać żołnierzy na Ukrainę, aby pomóc zagwarantować jej bezpieczeństwo w ramach wynegocjowanego układu pokojowego.
W 2024 roku Słowację odwiedziło ponad 320 tysięcy polskich turystów, co oznaczało wzrost o 14,8 procent względem roku 2023 i 35 procent więcej niż przed pandemią w 2019 roku. Polska jest obecnie drugim co do wielkości rynkiem zagranicznym dla słowackiej turystyki, ustępując jedynie Czechom.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas