Pierwszy tydzień nowego roku nie był zbyt korzystny dla biur podróży. Wprawdzie sprzedaż wycieczek w nich była tylko o 2,2 procent mniejsza niż rok temu o tej samej porze, ale warto pamiętać, że na początku 2015 roku system MerlinX pokazywał spadek wielkości 27,4 procent. A jeśli spojrzeć na wynik samych wycieczek lotniczych, to nawet 30,4 procent.
Był to więc słaby początek roku. Jest jednak też pozytywny sygnał. Jak pokazują dane zamieszczone w najnowszym raporcie Polskiego Związku Organizatorów Turystyki*, wprawdzie między 2 a 8 stycznia biura podróży odwiedziło o 2,2 procent mniej klientów, ale zrobili oni o 3,8 procent więcej rezerwacji niż przed rokiem.
Jak zmieniała się sprzedaż w biurach podróży - ostatnie tygodnie, w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku
Niechętnie kupowali wycieczki autokarowe (spadek rok do roku o 31,4 procent) i lotnicze (minus 3,6 procent), ale za to dosyć chętnie brali noclegi w ramach imprez z dojazdem własnym, w czym pobili zeszłoroczny wynik o 36 procent.