Obecnie linię obsługuje firma SprintAir. Umowa z tym przewoźnikiem kończy się z początkiem stycznia 2017 roku. Szacunkowa wartość zamówienia opiewa na ponad 9,8 miliona złotych netto, a realizacja zamówienia ma trwać 22 miesiące. Termin składania ofert upływa 4 stycznia 2017 r.
- Przewoźnik, który wygra przetarg, musi dysponować na trasie do Warszawy samolotami co najmniej 30-miejscowymi - mówi marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Polak. - Może wykonywać loty bezpośrednio na trasie z portu lotniczego Zielona Góra/Babimost do Warszawy i z powrotem, lub też wykonywać międzylądowania w Babimoście podczas wykonywania innych połączeń lotniczych między Warszawą a portami lotniczymi Unii Europejskiej - wyjaśnia.
Osobno zostanie ogłoszony przetarg na zagraniczne połączenia lotnicze z Babimostu. Pieniądze na opłacanie przewoźników lotniczych pochodzą ze środków na promocję województwa lubuskiego.
Wymogiem postawionym przewoźnikom, oprócz obsługi połączenia lotniczego, jest też zapewnienie stałego transportu autobusem (o pojemności minimum 16 pasażerów) z i do Zielonej Góry oraz w razie konieczności zapewnienie takiego transportu z i do Gorzowa Wlkp.
Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost należy do samorządu woj. lubuskiego, a zarządzaniem lotniskiem zajmuje się Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", na podstawie umowy z woj. lubuskim.