Lubuskie dopłaci 10 milionów złotych do lotów do Warszawy

Lubuski urząd marszałkowski ogłosił przetarg na promocję regionu poprzez połączenia lotnicze między lotniskiem w Babimoście a Warszawą. Rezerwuje na ten cel ponad 9,8 miliona złotych

Publikacja: 06.12.2016 10:14

Lubuskie dopłaci 10 milionów złotych do lotów do Warszawy

Foto: Materiały promocyjne

PAP

Obecnie linię obsługuje firma SprintAir. Umowa z tym przewoźnikiem kończy się z początkiem stycznia 2017 roku. Szacunkowa wartość zamówienia opiewa na ponad 9,8 miliona złotych netto, a realizacja zamówienia ma trwać 22 miesiące. Termin składania ofert upływa 4 stycznia 2017 r.

- Przewoźnik, który wygra przetarg, musi dysponować na trasie do Warszawy samolotami co najmniej 30-miejscowymi - mówi marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Polak. - Może wykonywać loty bezpośrednio na trasie z portu lotniczego Zielona Góra/Babimost do Warszawy i z powrotem, lub też wykonywać międzylądowania w Babimoście podczas wykonywania innych połączeń lotniczych między Warszawą a portami lotniczymi Unii Europejskiej - wyjaśnia.

Osobno zostanie ogłoszony przetarg na zagraniczne połączenia lotnicze z Babimostu. Pieniądze na opłacanie przewoźników lotniczych pochodzą ze środków na promocję województwa lubuskiego.

Wymogiem postawionym przewoźnikom, oprócz obsługi połączenia lotniczego, jest też zapewnienie stałego transportu autobusem (o pojemności minimum 16 pasażerów) z i do Zielonej Góry oraz w razie konieczności zapewnienie takiego transportu z i do Gorzowa Wlkp.

Port Lotniczy Zielona Góra/Babimost należy do samorządu woj. lubuskiego, a zarządzaniem lotniskiem zajmuje się Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze", na podstawie umowy z woj. lubuskim.

Samorząd województwa nie ponosi kosztów związanych z bieżącym funkcjonowaniem lotniska, natomiast podpisuje z przewoźnikami lotniczymi umowę na promocję województwa. Z lotniska odbywają się loty rejsowe na trasie Zielona Góra - Warszawa. Jedno połączenie na dobę obsługiwane jest przez SprintAir przy użyciu 33-miejscowego turbośmigłowego samolotu Saab 340A.

Obecnie linię obsługuje firma SprintAir. Umowa z tym przewoźnikiem kończy się z początkiem stycznia 2017 roku. Szacunkowa wartość zamówienia opiewa na ponad 9,8 miliona złotych netto, a realizacja zamówienia ma trwać 22 miesiące. Termin składania ofert upływa 4 stycznia 2017 r.

- Przewoźnik, który wygra przetarg, musi dysponować na trasie do Warszawy samolotami co najmniej 30-miejscowymi - mówi marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Polak. - Może wykonywać loty bezpośrednio na trasie z portu lotniczego Zielona Góra/Babimost do Warszawy i z powrotem, lub też wykonywać międzylądowania w Babimoście podczas wykonywania innych połączeń lotniczych między Warszawą a portami lotniczymi Unii Europejskiej - wyjaśnia.

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Turystyka
Nie tylko Energylandia. Przewodnik po parkach rozrywki w Polsce
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive